کارمندان واکسن نزده مشمول جریمه و مرخصی اجباری بدون حقوق می‌شوند

  کد خبر: 22090060701

بنابر اعلام معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، کارکنانی که واکسن نزدند مشمول مرخصی اجباری بدون حقوق، غیبت و معرفی به هیات تخلفات و جریمه می‌شوند.

‌محسن فرهادی در گفت‎وگو با خبرنگاران درباره برخورد با کارکنانی که واکسن کرونا نزده اند، اعلام کرد: مدیر مجموعه باید بداند که کدام یک از کارمندان واکسن زده است یا نه و از روی شماره کارت و کدملی از طریق سامانه وزارت بهداشت استعلام کند و این موضوع را چک و کنترل کند که این کارمند چه روزی واکسن ‎زده نوبت اول و دوم چه روزی بوده و حتی نوع واکسن‎ زده شده را مشخص کند.

وی افزود:‌ مسئولان ادارات کدملی کارکنانی که واکسینه نشده و بدون عذر موجه بوده‎اند به آنها اطلاع بدهند و آزمایش سی‎پی‎آر این افراد نیز هر  ۱۵ روز یکبار برای دستگاه مربوطه انجام تا اینکه واکسیناسیون  فرد مورد نظر و کارمند انجام گیرد.

فرهادی درباره مجازات واکسن نزده‎ها گفت: گفتن مجازات خوش آیند نیست.  امیدواریم به این مرحله نرسد ولی اگر خدای نکرده کارمند اصرار بر نزدن واکسن داشته باشد در کنار حضور در کار فرد می‏تواند سرکار نیاید که به طور طبیعی این موضوع اول با مرخصی بدون حقوق آغاز می‎شود.

وی تصریح کرد: سازمان امور استخدامی کشور اعلام کرده که در برابر این افراد ابتدا مرخصی اجباری بدون حقوق و در نهایت غیبت و بعد از آن اگر خدای نکرده ادامه پیدا کند فرد به هیات‌های تخلفات اداری معرفی می‎شود و در این راه اختیارات ویژه‌ای سازمان امور استخدامی به مدیران بلافاصل این کارمندان داده است.

فرهادی خاطر نشان کرد:‌ امیدواریم کارکنانی که واکسن نزدند راضی شوند تا کم‌کم واکسینه بشوند.  وقتی فرد واکسن نمی‎زند طبیعی است باید هر ۱۵ روز یکبار آزمایشگاه برود و این کار هزینه دارد و دولت و دانشگاه علوم پزشکی موظف نیستند به انجام این‌گونه سی‎پی‎آرها.  آزمایشات رایگان برای موارد مشکوک و بیماریابی است. ضمن اینکه هزینه‎های آزمایش برای فرد واکسن نزده دردسر هم دارد و بهترین توصیه این است که افراد در اولین فاز فصل شروع به واکسیناسیون کنند.

خروج از نسخه موبایل