کاهش قیمت تخم مرغ در بازار!

  کد خبر: 23090060882

قیمت تخم مرغ در بازار تهران شانه‌ای ۳۹ هزارتومان رسید که این رقم ۴ هزارتومان کمتر از نرخ مصوب دولتی است.

به گزارش مشرق، قیمت هر شانه ۳۰ عددی تخم مرغ در بازار تهران باز هم کاهش یافت و به ۴ هزار تومان زیر قیمت مصوب (۴۳ هزار تومان) رسید، ستاد تنظیم بازار هر شانه تخم مرغ را به نرخ ۴۳ هزار تومان قیمت‌گذاری کرده بود که به قیمت ۳۹ هزار تومان به فروش می رود.

پیش از این فروشندگان هر شانه تخم مرغ را به ۶۰ هزار تومان هم می فروختند اما راه اندازی سیستم هوشمند توزیع توانسته قیمت را کنترل کند.

سیستم هوشمند توزیع را وزارت جهاد کشاورزی از طریق سازمان مرکزی تعاون روستایی اجرا می‌کند و اساس آن توزیع بی واسطه کالاها و محصولات کشاورزی و غذایی است.

ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در برنامه تلویزیونی با بیان اینکه واسطه‌گری عامل اصلی بالا رفتن قیمت‌ها است، گفت: بررسی‌ها نشان داده محصولات پروتئینی مانند گوشت، مرغ و تخم مرغ تا رسیدن به دست مصرف کننده بعضی موقع تا ۵ بار بین دلال‌ها می‌چرخید و همین موضوع عاملی برای افزایش قیمت شده بود.

وی کاهش تولید در آبان ماه را عامل دیگری برای افزایش قیمت عنوان کرد و افزود: تولید مرغ و تخم مرغ در آبان ماه به شدت کم شده بود که به تعبیر وی منحنی تولید به یک فروچاله تبدیل شده بود.

اساس توزیع هوشمند که سازمان تعاون روستایی دنبال می‌کند، سفارش بی واسطه و تحویل درب منزل است که از شرکت‌های دانش بنیان و صاحبان استارت آپ‌ها برای این کار استفاده می‌کند.

این سازمان  پس از توزیع موفق ۵ قلم کالای اساسی شامل مرغ، تخم مرغ، برنج، شکر و روغن در یک ماه گذشته، توزیع چهار قلم کالای لبنی شامل شیر، پنیر، ماست و کره را نیز به صورت فروش اینترنتی و توزیع هوشمند با قیمت مصوب آغاز می‌کند.

منبع: فارس

خروج از نسخه موبایل