کاهش ۳۶درصدی ورودی سد‌های تهران از ابتدای سال آبی

  کد خبر: 24090061013

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران از کاهش ۳۶درصدی میزان ورودی به سد‌های تأمین‌کننده آب تهران از ابتدای سال آبی تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش تسنیم، یوسف رضاپور اعلام کرد: میزان ورودی به سد‌های پنج‌گانه در حال بهره‌برداری (تهران) این شرکت از ابتدای سال آبی تاکنون معادل ۱۰۴.۸ میلیون مترمکعب است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته, ۳۶ درصد کاهش داشته است.

وی همچنین موجودی فعلی مخازن سد‌های تهران را ۳۶۰ میلیون مترمکعب عنوان کرد و گفت: این میزان در مقایسه با ذخیره ۶۲۴ میلیون مترمکعبی روز مشابه سال گذشته، حدود ۲۶۴ میلیون مترمکعب کاهش را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران همچنین افزود: میزان بارندگی در حوزه عملکردی استان تهران از ابتدای سال آبی تا کنون ۴۷.۵ میلی‌متر است که این میزان نسبت به سال قبل ۵۹ درصد و نسبت به بلندمدت بیش از ۳۱ درصد کاهش بارش را نشان می‌دهد.

رضاپور تصریح کرد: هم‌اکنون حجم آب سد امیرکبیر حدود ۵۷ میلیون مترمکعب است در حالی که این میزان در روز مشابه سال گذشته ۱۰۸ میلیون مترمکعب بوده است، علاوه بر این حجم آب سد لتیان نیز از ۳۶ میلیون مترمکعب در سال گذشته به ۲۳ میلیون مترمکعب رسیده است.

خروج از نسخه موبایل