کرایه ارزی اتاق های هتل قانونی یا غیرقانونی؟

  کد خبر: 09080052074

رئیس اتحادیه هتلداران درباره خبرهای منتشر شده پیرامون افزایش نرخ کرایه‌ها و احتمال دو نرخی شدن تعرفه هتل ها توضیحاتی ارائه داد.

فرخ نسب رئیس اتحادیه هتلداران کشور در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مطرح کرد: افزایش نرخ و ابلاغ نرخ نامه‌های جدید هتل ها موضوع  تازه ای نیست و هر ساله در مدت زمان مشخص این نرخ ها ابلاغ می‌شوند که معمولا این کار  در آستانه سال نو میلادی اتفاق می‌افتد.

او ادامه داد: در سایه شیوع کرونا با این وضعیت مسافرت مردم و همین طور سفر‌های خارجی و اعمال محدودیت ها عملا بازار هتلداران در حالت فوق راکد به سر می‌برد و این گروه بسیار به سختی امرار معاش می‌کنند.

فرخ نسب گفت: در حال حاضر، رزرو‌ها با تخفیف‌های ۳۰ تا ۵۰ درصدی اتفاق می‌افتد و همواره هتل‌ها برای پیدا کردن مشتریان خود با یکدیگر رقابت می کنند.

این مقام مسئول افزود: حتی اگر نرخ نامه‌ای هم به ما اعلام و ابلاغ شود هیچ کدام از هتلداران این افزایش قیمت را اعمال نخواهند کرد.

او در پایان گفت: موضوع حساب کردن کرایه مسافران خارجی به صورت ارزی هم به طور کل منتفی است و اگر چنین اتفاقی هم رخ داده است، که بعید می دانم، کاملا غیرقانونی بوده است و اتحادیه حتما به این موضوع ورود می کند.

خروج از نسخه موبایل