کرونا چگونه هزینه‌های مصرفی خانواده‌ها در اروپا را کاهش داد؟

  کد خبر: 02090057267

آمارهای رسمی نشان می‌دهد که هزینه‌های خانوارها در سراسر اروپا طی سال ۲۰۲۰ و به دلیل همه‌گیری کرونا به گونه ای سیر کاهشی داشته که آمار بی‌سابقه‌ای محسوب می‌شود.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای “ایریش اگزمینر”، اداره آمار کمیسیون اروپا (یورواستات) اعلام کرد که همه گیری کرونا باعث شده تا هزینه‌های مصرفی خانوارها در اروپا طی سال ۲۰۲۰ تا هشت درصد کاهش یابد.

اداره آمار کمیسیون اروپا خاطر نشان کرد، این بالاترین میزان کاهش سالیانه‌ در این زمینه است که تاکنون در داده های کمیسیون اروپا ثبت شده و به دلیل همه‌گیری کرونا بوده است.

اداره آمار کمیسیون اروپا عنوان کرد که فاصله‌گذاری‌های اجتماعی، تدابیر محدودکننده دولتها در مورد فعالیت شهروندان و فعالیتهای اقتصادی غیرضروری به شدت بر هزینه‌های مصرفی خانوارها در اروپا تاثیر گذاشته است.

در این میان هتل ها و رستوران‌ها بالاترین میزان کاهش را در هزینه های خانوارهای اروپایی داشته که کاهشی ۳۸ درصدی در مقایسه با سال ۲۰۱۹ داشت. این آمارها نشان می دهد که شهروندان اروپایی همچنین طی دوران همه‌گیری کرونا در خرید لباس، رفتن به مکان های مختلف و تفریح کردن محتاطانه اقدام کرده اند.

هزینه های خانوارهای اروپایی در بخش خرید لباس، امور حمل‌ونقل، رفتن به مراکز تفریحی و امور فرهنگی تا حدود ۱۷ درصد کاهش داشته است.

با این حال هزینه‌های مصرفی خانوارهای اروپایی در بخش مواد غذایی و نوشیدنی ها تا سه درصد و در بخش امور ارتباطاتی دو درصد افزایش داشته است.

دورکاری افراد و کار در خانه نیز تاثیر چشمگیری بر آمارهای مربوط به هزینه های خانوارها داشته است.

بیش از یک چهارم هزینه‌های خانوارهای اروپایی در سال ۲۰۲۰ به پرداختی‌های مربوط به امور خانه، آب، برق، گاز و دیگر سوخت‌های مورد نیاز خانه ها اختصاص یافت که بیشترین هزینه‌های خانوارها محسوب شده است.

پس از آن بالاترین آمار هزینه‌های خانوارها مربوط به مواد غذایی با ۱۵ درصد و امور حمل و نقل ۱۲ درصد بوده است.

در کل براساس آمارها، هزینه های مصرفی خانوارها در کل کشورهای عضو اتحادیه اروپا طی سال ۲۰۲۰ در مقایسه با سال ۲۰۱۹ کاهش داشته است.

بیشترین کاهش هزینه های خانوارهای در اروپا در کشور مالت با ۲۲ درصد، و مشورهای کرواسی، اسپانیا و یونان با حدود ۱۶ درصد ثبت شده است.

خروج از نسخه موبایل