کشورهای آسیایی تا سال ۲۰۳۰ دو برابر برای عذا خرج می‌کنند 

  کد خبر: 05070047864

ترجمه: سلیم حیدری

طبق یک گزارش جدید، کشورهای آسیایی هزینه‌های پرداختی خود را برای غذا تا سال ۲۰۳۰ دو برابر می‌کنند و به ۸ تریلیون دلار خواهند رساند؛ بنابراین بیش از ۱.۵ تریلیون دلار سرمایه‌گذاری برای تامین تقاضا لازم است.

بر اساس یافته‌های مشترک شرکت‌های سرمایه‌گذاریPwC ، Rabobank و Temasek بیشتر این هزینه‌ها ناشی از رشد سریع جمعیت در این منطقه است که انتظار می رود تا سال ۲۰۳۰ به ۴.۵ میلیارد نفر برسد.

تغییر عادات غذایی مصرف‌کنندگان نیز یکی دیگر از عوامل افزایش تقاضاست؛ به این دلیل که مردم منطقه به طور فزاینده‌ای به سمت مصرف غذای سالم می روند.

آنوج ماهش واری، مدیر عامل شرکت کشاورزی در Temasek، به CNBC گفت: «مردم غذای سالم‌تر می‌خواهند، آنها غذای ایمن‌تری می خواهند، آنها  می‌خواهند آنلاین خرید کنند و آنها غذای پایدار می خواهند.»

در این گزارش آمده است که همه اینها منجر به تبدیل شدن آسیا به بزرگترین بازار مواد غذایی و آشامیدنی در جهان در طی کمتر از یک دهه می‌شود.

طبق یافته‌ها، هند و جنوب شرقی آسیا بیشترین افزایش هزینه را خواهند داشت. با این حال، به طورکلی چین موقعیت خود را به عنوان بزرگترین بازار مصرف حفظ خواهد کرد.

در این گزارش آمده است که ۱.۵۵ تریلیون دلار سرمایه گذاری در سراسر زنجیره غذایی آسیا برای برآوردن این تقاضای فزاینده مورد نیاز است. این رقم می تواند یک فرصت تجاری عالی برای سرمایه‌گذاران باشد.

این گزارش از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران خواسته است تمرکز خود را بر روی شش «روند مهم» از جمله رژیم‌های غذایی سالم، محصولات تازه، منابع ایمن، مصرف پایدار، پروتئین‌های جایگزین و خرید آنلاین متمرکز کنند.

ماهش واری در این باره می گوید: «این روندها چیزی است که صنایع کشاورزی باید روی آن تمرکز کنند و اطمینان حاصل کنند که مصرف‌کنندگان می‌توانند این نوع غذا را علاوه بر حجم مورد نیاز خود در نقاطی مانند آسیا دریافت کنند.»

گزارش جدید سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (FAO) نیز نشان می دهد که قیمت جهانی کالاهای غذایی در ماه مارس (۱۱اسفند – ۱۱فروردین) افزایش یافته و دهمین افزایش ماهانه متوالی را نشان می‌دهد.

شاخص قیمت مواد غذایی فائو، که تغییرات ماهانه در قیمت‌های بین‌المللی کالاهای غذایی رایج را محاسبه می‌کند، به طور متوسط در مارس ۱۱۸.۵ واحد بود که بالاترین سطح خود از ژوئن ۲۰۱۴ (۱۱خرداد تا ۹ تیر ۱۳۹۳) است.

منبع: راشاتودی

خروج از نسخه موبایل