کناره گیری اِیان ماسک و فروش سهام تسلا

  کد خبر: 21090060541

ثروتمندترین مرد جهان ۹۳۴هزار سهم خود را یکجا فروخت. توئیت ایان ماسک، مدیرعامل «اِسپِیس ایکس» با بیش از ۶۵ میلیون مشترک ۲۳۷ هزار استقبال را به خود اختصاص داد.

او که مدیر عامل شرکت خودروسازی تسلا نیز هست روزجمعه ۱۰ دسامبر(۱۹ آذر) چند ساعت پس از فروش سهام شرکت خود اعلام کرد قصد دارد از سمت خود کناره‎گیری کند.

ایان ماسک، در توئیتش از ۶۵ میلیون مشترک خود این سئوال را کرد:«برای تبدیل شدن به یک عنصر تمام وقت در اعمال نفوذ در نظر دارم از سمت خود کناره‎گیری کنم. نظر شما چیست؟»  ۲۳۷ هزار نفر به نحو کنایه‎آمیزی از این پیام استقبال کردند و عبارت:«من دوست دارم» را نوشتند.

قیمت ۹۳۴ هزار سهمی که او فروخته است و در شرکت تنظیم مقرارت بورس آمریکا نیز به ثبت رسیده است ۹۶۳ میلیون دلار است. البته این کارآفرین میلیاردر آمریکایی از حق خود در باز خرید ۲/۲میلیون گزینه سهام به قیمت هر سهم۲۴/۶ دلار نیز استفاده کرد.

او در ماه نوامبر(آبان) نیز در توئیتش نظر مشترکینش را در مورد فروش ۱۰ درصد از سهام خود جویا شده بود. اکثریت آنان با این امر موافق بودند. بسیاری از صاحبنظران بر این باورند که مدیرعامل تسلا در آمد حاصل از بخشی از فروش سهام خود را صرف پرداخت مالیات‎ هایش خواهد کرد.

او تا کنون ۱۱میلیون سهم خود  در شرکت خودروسازی تسلا را فروخته است. اگر ۶ میلیون دیگر بفروشد به ۱۰ درصدی که در نظرسنجی توئیتش اعلام کرده است می‎رسد.

در آخرین ساعات کاری بازار بورس وال استریت قیمت سهام تسلا در مبادلات کالاهای الکترونیک با ۸/۰ درصد کاهش به ۹۹۶ دلار رسید.

منبع: فیگارو

خروج از نسخه موبایل