۹۰ درصد لوازم خانگی موجود در کشور قاچاق است

  کد خبر: 21090060370

رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: ۹۰ درصد کالا‌های خارجی موجود در واحد‌های صنفی قاچاق هستند، چرا که شرکت‌های خارجی از سال ۹۶ حق حضور در بازار‌های ایران را ندارند.

اکبر پازوکی رئیس اتحادیه لوازم خانگی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: نظارت و بازرسی از فروشگاه و مغاز‌ه‌ها حداقل در هفته ۳ بار انجام می‌شود.

او ادامه داد: ممنوعیت واردات لوازم خانگی و ناتوانی تولید‌کنندگان داخلی در تامین نیاز بازار به کالا‌های با‌کیفیت و قیمت مناسب، موجب شده لوازم خانگی تولید داخل، به لحاظ قیمت و کیفیت، رقابت با محصولات قاچاق را به برند‌های مشهور کره‌ای ببازند.

پازوکی گفت: در حال حاضر مشکل اصلی ما در منطقه شوش تهران این است که پخش لوازم خانگی قاچاق گسترده‌تر شده است به طوری که در مکان‌های زیر زمینی گروه هایی دست به برند سازی تقلبی نسبت به کالا‌های ریز مانند غذا ساز، آبمیوه گیری و … می‌زنند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی ادامه داد: به نظر من زمانی که در کشور تولید کالایی را نداریم نباید جلوی واردات آن را گرفت تا این گونه برند سازی تقلبی در بازار ما رواج پیدا نکند.

او گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد کالا‌های موجود خارجی در واحد‌های صنفی قاچاق هستند به دلیل اینکه شرکت‌های خارجی از سال ۹۶ حق حضور در بازار‌های ایران را ندارند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی ادامه داد: متاسفانه در این بین نمایندگی‌های تقلبی هم اقدام به خدمات پس از فروش و بیمه‌های تقلبی می‌کنند که مشتریان می‌توانند در سامانه اتحادیه و یا با شماره گیری ۱۲۴ از اصالت کالا و لوازم خانگی خود اعم از قاچاق یا غیر قاچاق بودن آن اطمینان حاصل کنند.

او گفت: از اول سال تا به امروز فقط در سطح شهر تهران ۸۰۰ هزار مغازه و یا فروشگاه بدون مجوز شناسایی و رصد شدند که تمام آن‌ها دارای جواز شدند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی ادامه داد: قاچاق لوازم خانگی نسبت به ۴ سال گذشته خیلی کمتر شده، امروز همه نشان‌های تجاری خارجی موجود در کشور متاسفانه قاچاق هستند.

پازوکی گفت: متاسفانه در برخی از شهر‌های مرزی، کالا‌هایی خریداری شده که به عنوان مثال لباسشویی ۵ کیلویی را به جای لباسشویی ۸ کیلویی به مردم فروختند. همچنین کالا‌های بی کیفیت را با مارک‌های معروف کارتن می‌زنند و بعد هم به راحتی با کارت گارانتی و برچسب بیمه گذاری می‌فروشند.

خروج از نسخه موبایل