آغاز مذاکرات روسیه و اوکراین در بلاروس/۲ هدف کی یف از مذاکرات

  کد خبر: 09120072119

مذاکرات نمایندگان روسیه و اوکراین در خاک بلاروس در حالی امروز شروع شده است که مسکو به این ملاقات خوش‌بین است، ولی رئیس جمهور زلنسکی گفته به نتیجه این نشست اعتقادی ندارد، ولی از این فرصت هرچند کوچک، برای کاهش تنش استفاده خواهد کرد.

به گزارش تسنیم، یک مقام آگاه در بلاروس اعلام کرد که مذاکرات بین هیئت‌های روسیه و اوکراین اوایل صبح امروز، دوشنبه آغاز خواهد شد. به گفته وی، علت این امر تعویق مذاکرات نیست، بلکه آماده شدن هیئت نمایندگی اوکراینی است.

طبق توافق طرفین، محل مذاکرات روسیه و اوکراین در منطقه گومل در خاک بلاروس در نزدیکی مرز این کشور با اوکراین انتخاب شده است.

پیش از این، ولادیمیر مدینسکی، مشاور رئیس جمهوری روسیه که ریاست هیئت روسی را برعهده دارد، اعلام کرد که روز یکشنبه توافقی با طرف اوکراینی برای انجام مذاکرات در منطقه گومل بلاروس حاصل شد.

هیئت روسی پیش از این مینسک را به مقصد محل ملاقات ترک کرده است. مکان دقیق مذاکرات فاش نخواهد شد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین یادآور شد که توافق در این خصوص پس از گفتگوی تلفنی بین الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌ جمهوری بلاروس و رئیس جمهوری اوکراین صورت گرفته است. در عین حال، ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین گفته است که به نتیجه مذاکرات بین روسیه و اوکراین در بلاروس، «واقعاً اعتقادی ندارد».

وی افزود: «صادقانه بگویم، مثل همیشه، من واقعاً به نتیجه این نشست اعتقادی ندارم، ولی اجازه دهید آنها تلاش کنند.

تا بعداً حتی یک شهروند اوکراینی هم در خصوص اینکه من به عنوان رئیس جمهور تلاش نکردم شک نداشته باشد.»  زلنسکی معتقد است که مذاکرات بین هیئت‌های اوکراین و روسیه «هر چند کوچک، ولی فرصتی» برای کاهش تنش است.

خروج از نسخه موبایل