کد خبر: 290303163262
جامعه و فرهنگ

آمادگی منطقه ۶ تهران در زمینه مدیریت بحران و مقابله با مسائل زیست‌ محیطی

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری منطقه ۶ تهران، از آمادگی این منطقه در زمینه مدیریت بحران و مقابله با مسائل زیست‌ محیطی با انجام مانور‌های آزمایشی مستمر درسطح نواحی شش‌گانه خبر داد.

‌به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۶ تهران؛ حسن اختردانش، در‌این‌باره گفت: برگزاری مانور‌های مدیریت بحران درموضوعات مختلف از‌جمله حوادث زیست‌محیطی باعث آمادگی هرچه بیشتر ارگان‌ها و نهاد‌های مربوطه، شناسایی نقاط ضعف و قوت و تلاش درجهت تقویت نقاط قوت و رفع کم‌و کاستی‌ها، ایجاد هماهنگی لازم درجهت انجام ماموریت‌ها، کاهش خسارات مالی و جانی در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه می‌شود.

‌اختردانش، درباره مانورخیابان بهشهر گفت: براساس سناریوی از قبل طراحی شده، حادثه واژگونی خودروی حمل سوخت و به تبع آن ریزش و نشت مقادیر زیادی سوخت گازوئیل در سطح خیابان بهشهر واقع در محدوده ناحیه یک شهرداری منطقه شش، طی تماس شهروندان با سامانه ۱۳۷ پلاس شهرداری تهران، موضوع با توجه به اهمیت آن تحت اقدام آنی قرار گرفت.

بر این اساس نیرو‌های اجرایی و عملیاتی ناحیه یک، درکوتاه‌ترین زمان ممکن به همراه تجهیزات، ماشین‌آلات و عوامل کارگری در محل حاضر شده و ابتدا با قرار دادن علائم ترافیکی و نوار خطر مانع از تردد خودرو‌ها از این بخش معبر شدند، سپس عوامل اجرایی اقدام به قراردادن کیسه‌های شنی جلوی انهار جهت ممانعت از نشت گازوئیل به داخل مسیر هدایت آب‌های سطحی نموده و اقدام به تخلیه مقادیر مورد نیاز خاک اره روی سطح گازوئیل کردند و در ادامه پس از جمع‌آوری و پاکسازی و شست و شوی این معبر، ماموریت با موفقیت پایان یافت.

مجید بور بور، رئیس اداره محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری منطقه۶ تهران درباره زنگ مانور زیست‌محیطی که در ناحیه یک به صدا درآمد، گفت: مانور زیست‌محیطی پاکسازی و رفع خطر ناشی از ریزش گازوئیل در معبر سواره رو خیابان بهشهر با همکاری و مشارکت عوامل اجرایی این ناحیه شامل فوریت‌های۱۳۷، معبربان، شهربان، خدمات شهری، ترافیک و همچنین عوامل اداره محیط‌زیست این منطقه راس ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح امروز به اجرا در آمد.

‌بوربور اضافه کرد: این مانور با هدف افزایش آمادگی نیرو‌های امدادی و خدمات‌رسان در مواقع بحرانی به اجرا در آمد و طی این عملیات ویژه، عوامل اجرایی ناحیه یک منطقه توان و سرعت عمل خویش را برای کنترل و مهار این بحران شهری محک زدند. از‌جمله جنبه‌های بارز اجرای این دست از مانور‌های زیست‌محیطی علاوه بر کسب آمادگی حداکثری جهت مدیریت سریع بحران جلوگیری از آلودگی‌ها و بحران‌های زیست‌محیطی ناشی از وقوع حوادث غیرمترقبه است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا