کد خبر: 20010176905
بازاربازارها و خدمات مالی

آیا صرافی کوینکس کلاهبرداری می‌کند؟

در حالی که اکثر صرافی‌های خارجی، به خاطر تحریم‌ها دسترسی کاربران ایرانی را محدود کرده‌اند. صرافی کوینکس که یک صرافی خارجی است به کاربران ایرانی امکان استفاده از خدمات خود با استفاده از آی‌پی ایران را داده است. کاربران ایرانی به راحتی می‌توانند در این صرافی حساب کاربری بسازند و احراز هویت کنند.

به همین خاطر بسیاری از ایرانیان در این صرافی اکانت ساختند و به مبادله ارزهای دیجیتال می‌پردازند. با وجود تمام مزایای که این صرافی خارجی دارد، یکی از دغدغه‌های کاربران ایرانی این است که آیا صرافی کوینکس کلاهبردار است یا نه؟ زیرا بیش از ۶۰ درصد کاربران صرافی کوینکس ایرانیان هستند. ما در ادامه قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم.

معرفی صرافی کوینکس

صرافی کوینکس (Coinex) در سال ۲۰۱۷ فعالیت خود را در زمینه تبادل ارزهای دیجیتال شروع کرد. دفتر مرکزی صرافی کوینکس در هنک‌کنگ قرار دارد و مدیر آن یانگ هایپو است. اینکه مشخص که دفتر این صرافی کجاست، خود نشان از اعتبار کوینکس می‌باشد.

 پشتوانه این صرافی استخر ماینینگ ViaBTC‌ که بزرگترین استخر استخراج بیت کوین کش و دومین استخر ماینینگ بیت کوین در جهان است. همچنین این صرافی در سال ۲۰۱۹ ارز دیجیتال اختصاصی خود با نام CET را معرفی کرد. این ارز دیجیتال در یک سال گذشته به خاطر افزایش اعتبار کوینکس، رشد قیمتی قابل توجهی داشت و از شهرت بالایی نیز برخوردار شده است. همین امر توجه سرمایه‌گذاران بسیاری را برای خرید بیت کوین به این صرافی جلب کرده است.

آیا صرافی کوینکس کلاهبردار است؟

حال که با تاریخچه این صرافی آشنا شدید، به سوال اصلی این مقاله آیا صرافی کوینکس کلاهبردار است؟ پاسخ می‌دهیم. برای پاسخ به این سوال بخش‌های مختلف این صرافی را به صورت موردی بررسی می‌کنیم.

دامنه سایت Coinex

دامنه سایت کوینکس در سال ۲۰۰۱ ثبت شد. این وب سایت از زمان تاسیس تاکنون هیچ مشکل امنیتی نداشته و این نشان از اعتبار آن است. همچنین در ابتدا دامنه Coinex عبارت https وجود دارد. وب سایت‌ها که از پروتکل https استفاده می‌کنند، امنیت بالای دارند. زیرا سایت‌های که گواهی SSL دارند، داده‌هایشان در زمان انتقال بین کاربر و سرور کدگذاری می‌شوند. در این حالت امکان تغییر و تحریف داده‌ها به شدت کاهش می‌یابد.

رتبه الکسا

رتبه الکسا یکی دیگر از نشانه‌های کلاهبردار بودن یا نبودن یک سایت است. اگر یک وب سایت رتبه الکسا بالای داشته باشد، یعنی میزان بازدید از آن زیاد است. این موضوع نشان دهنده معتبر بودن یک وب سایت است. رتبه جهانی الکسا سایت کوینکس ۳۱۱۰ و رتبه آن در ایران ۱۰۶، که این رتبه نشان می‌دهد اکثر کاربران این صرافی ایرانی هستند.

براساس آمار حدود ۶۰ درصد کاربران صرافی کوینکس، ایرانی هستند و شاید مهمترین دلیل استفاده ایرانیان از این صرافی عدم ارائه خدمات توسط سایر صرافی‌های خارجی باشد.

نگهداری ارزهای دیجیتال در صرافی کوینکس

کوینکس

صرافی کوینکس خود یک کیف پول برای نگهداری ارزهای دیجیتال دارد. کاربران برای نگهداری ارزهای دیجیتال خود می‌توانند از این کیف پول استفاده کنند. اما از آنجا که صرافی‌ها، فقط محلی برای تبادل هستند، بهتر است به عنوان مثال پس از خرید اتریوم آن را به کیف پول‌ دیگری منتقل کنید. همچنین اگر احیانا صرافی کوینکس به دلایل دسترسی شما را مسدود کرد، با نگهداری ارزهای دیجیتال خود در کیف پول‌های دیگر دارایی‌هایتان از بین نرود.

 شما هم می‌توانید از کیف پول‌های گرم که نرم افزاری هستند استفاده کنید. و هم امکان استفاده از کیف پول‌های سخت افزاری سرد برای نگهداری ارزهای دیجیتال خود را دارید. اینکه از کدام کیف پول برای نگهداری ارزهای دیجتال خود استفاده کنید، بستگی به انتخاب خودتان دارد.

فیلتر شدن صرافی کوینکس

در پاییز سال ۱۴۰۰ صرافی کوینکس توسط دولت ایران فیلتر شد. این موضوع باعث نگرانی بسیاری از کاربرانی ایرانی گردید. آن‌ها نگران از بین رفتن دارایی‌ها خود در این صرافی بودند. چون در ابتدا تصور می‌گردید که صرافی کوینکس دسترسی کاربران را قطع کرده است. زیرا بسیاری از خبرگذاری‌ها تیتر زدند کوینکس نیز ایران را تحریم کرد. البته پس از مدتی مدیر این صرافی در توییتر اعلام کرد که این عدم دسترسی به خاطر فیلتر شدن این وب سایت از داخل ایران است.

به خاطر این چنین مشکلاتی بهتر است از صرافی‌های داخلی استفاده کنید. زیرا در صورت ایجاد مشکل در هر کدام از صرافی‌های خارجی شما امکان پیگیری ندارید.

چرا از صرافی‌های داخلی برای تبادل ارزهای دیجیتال استفاده کنیم؟

کوینکس

به چند دلیل ما پیشنهاد می‌کنیم از صرافی‌های داخلی به جای صرافی‌های خارجی استفاده کنید. اولین دلیل که شاید یکی از مهم‌ترین دلایل نیز باشد، این است که شما برای خرید ارزهای دیجیتال، باید در قدم اول ریال را به تتر تبدیل کنید. این امکان فقط در صرافی‌های داخلی وجود دارد. همچنین باید بدانید تبدیل مبلغ ارزهای دیجیتال به ریال نیز فقط در صرافی‌های داخلی ممکن است.

دلیل دوم این است که هیچ‌گاه نگران مسدود و فریز شدن دارایی‌های خود نیستید و اگر احیانا مشکلی در هر بخش صرافی ایجاد شود به راحتی می‌توانید از طریق پلیس فتا یا مراجع قضایی مشکلات خود را برطرف سازید. در حال حاضر صرافی‌های داخلی زیادی وجود دارند که از نظر کیفیت و تنوع خدمات مانند صرافی‌های خارجی هستند. اگر همیشه نگران از بین رفتن دارایی‌های خود در صرافی‌های خارجی هستید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم در این صرافی‌ها برای خود حساب کاربری بسازید.

در مورد امنیت دارایی خود در صرافی‌های داخلی نگران نباشید. زیرا اکثر صرافی‌های ایرانی از یک تیم امنیتی حرفه‌ای برای بررسی امنیت سایت خود استفاده می‌کنند. اکثر صرافی‌های داخلی سعی می‌کنند با ارائه زیر ساخت‌های مناسب و پیمایش مداوم امنیت سایت مانع از هک و از بین رفتن سرمایه کاربران شوند.

به‌طور مثال در یک صرافی معتبر داخلی مانند صرافی ارز دیجیتال تبدیل، کاربران با استفاده از درگاه مستقیم بانکی می‌توانند تتر خریداری کنند و ارز دیجیتال درخواستی خود را خریداری کنند. کارمزد انجام تراکنش‌ها در این صرافی مناسب است و شما می‌توانید ارز دیجیتالی که خریداری کرده‌اید را در کیف پول تبدیل که کاملا امن است نگهداری کنید و همچنین می‌توانید آن را به سایر کیف پول‌های سرد و گرم انتقال دهید.

سخن آخر

طبق اطلاعاتی که وجود دارد صرافی کوینکس کلاهبردار نیست. اما با وجود تحریم‌های ایران، بهتر است مراقب باشید که این صرافی دسترسی شما را مسدود نکند. اگر ارز دیجیتالی از این صرافی خریداری کردید ان را به کیف پول خود منتقل کنید. البته بهترین راه برای کاهش ریسک این است که از صرافی‌های معتبر داخلی برای تبادل ارزهای دیجیتال استفاده کنید.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا