کد خبر: 140503168303
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالی

پیش بینی قیمت بیت کوین در هفته های آینده

در ماه جولای، نهنگ‌های بیت کوین (آدرس‌هایی با بیش از ۱،۰۰۰ بیت کوین) علی‌رغم حرکت جانبی (Sideways) بازار، ۸۴،۰۰۰ دلار بیت کوین را انباشت کردند.

با وجود ضعف مومنتوم قیمت بیت کوین، این نهنگ‌ها همچنان به عملیات خرید و فروش سکه‌ها در صرافی‌ها ادامه داده‌اند.

شایان ذکر است که نهنگ‌های بیت کوین (با حداقل ۱،۰۰۰ بیت کوین) در طول ۹ سال گذشته، بیشترین برداشت بیت کوین از صرافی‌ها را داشته‌اند. در ۳۰ روز گذشته، آن‌ها حدود ۶۴،۰۰۰ بیت کوین را از صرافی‌ها خارج کرده‌اند.

این بزرگترین تغییر موقعیت سرمایه (Net Position Change) منفی برای نهنگ‌های صرافی از سپتامبر ۲۰۱۵ است که در آن زمان قیمت بیت کوین به حدود ۲۲۰ دلار کاهش یافته بود.

به گفته کی یانگ یو (Ki Young Ju)، مدیر عامل کریپتوکوانت ماه گذشته اشاره کرد آدرس‌های بیت‌کوین با حداقل ۱٬۰۰۰ بیت کوین موجودیِ به طور متوسط ​​بیش از ۱۰۰٬۰۰۰ بیت کوین در هفته اضافه کرده‌اند:

کیف پول‌های نهنگ (بیش از ۱٬۰۰۰ بیت کوین)، از جمله ETF‌های اسپات و کیف پول‌های حضانتی، امسال ۱.۴۵ میلیون بیت‌کوین اضافه کردند که در مجموع ۱.۸ میلیون بیت‌کوین است. در سال ۲۰۲۱، حدود ۷۰٬۰۰۰ بیت کوین در طول سال وارد شد. اکنون، ۱۰۰٬۰۰۰ بیت کوین به صورت «هفتگی» جریان دارد. تکرار می‌کنم… ۱۰۰٬۰۰۰ بیت کوین در هفته.

بر اساس داده‌های گلسنود، تا ۱ آگوست (۱۱ مرداد)، ۱٬۶۵۱ آدرس نهنگ حداقل ۱٬۰۰۰ بیت کوین را هولد کرده‌اند که نسبت به ۱٬۴۹۸ آدرس بیت کوین در ابتدای سال، افزایش یافته است.

آیا قیمت بیت کوین به کف رسیده است؟

به گفته الجا (Elja)، تحلیلگر کریپتو، که در صفحه X خود منتشر کرد، قیمت بیت کوین ممکن است کف محلی جدیدی را بالاتر از مرز ۶۳٬۰۰۰ دلار تشکیل داده باشد که قبلا به عنوان حمایت قوی برای بیت کوین در نمودار چهار ساعته عمل می‌کرد. وی افزود:

بیت کوین به کف رسیده است. وقت آن است که چند کندل سبز بزرگ داشته باشیم.

به گفته تایتان او کریپتو (Titan of Crypto)، تریدر محبوب، علاوه بر چشم‌انداز مثبت، بیت کوین یک کلوز صعودی ماهانه بالاتر از «سطح کلان کلیدی» ۶۱٬۶۰۰ دلار را تکمیل کرد. او در پستی در ۱ آگوست (۱۱ مرداد) در صفحه X خود بیان کرد:

با وجود نوسان، بیت کوین توانست بالاتر از یک سطح کلان کلیدی باقی بماند. این بسیار دلگرم‌کننده است. تابستان ممکن است بازار خسته‌کننده‌ای را به همراه داشته باشد، اما ماه‌های آینده بسیار جالب خواهند بود.

با این حال، بیت کوین از مقاومت ۷۰٬۰۰۰ دلاری به پایین بازگشت که به گفته رکت کپیتال (Rekt Capital)، به معنای رنج‌باند (Rangebound) احتمالی آن تا ماه سپتامبر خواهد بود.

این تحلیلگر در پست ۱۰ جولای (۲۰ تیر) در X نوشت:

بیت کوین هنوز در مسیر شکست ۷۰٬۰۰۰ دلاری در ماه سپتامبر است. تاریخ نشان می‌دهد که خروج از محدوده انباشت مجدد تنها ۱۰۰ روز پس از هاوینگ بعید بوده است.

گفتنی است حمایت‌های ۶۳٬۰۰۰ دلار و حدود ۵۷٬۰۰۰ دلار سطوح کلیدی برای زیر نظر داشتن جهت بازگشت قیمت بیت کوین هستند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا