احداث واحد تصفیه شیرابه پسماند به ظرفیت ۱۰ متر مکعب

  کد خبر: 29040192269

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان اعلام کرد که یکی از مهم‌ترین پروژه‌های سازمان مدیریت پسماند اکنون احداث واحد تصفیه شیرابه پسماند به ظرفیت ۱۰ متر مکعب با هدف بهینه‌سازی مدیریت شیرابه و کنترل آلودگی‌های زیست محیطی و مشکلات بهداشتی است که تا پایان سال جاری اجرایی می‌شود.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، غلامرضا ساکتی با اعلام این خبر گفت: از آنجایی که شیرابه زباله در صورت رها شدن در طبیعت آسیب‌های جبران ناپذیری به محیط زیست وارد می‌کند، مدیریت و تصفیه آن از مهم‌ترین برنامه‌ها و اقدامات سازمان مدیریت پسماند به شمار می‌رود.

او تصریح کرد: در این زمینه احداث واحد تصفیه شیرابه پسماند شهر اصفهان به ظرفیت ۱۰ متر مکعب به عنوان یک پروژه شاخص با هزینه ای بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال با مشارکت بخش خصوصی تدوین شده و تا پایان سال اجرایی خواهد شد.

ساکتی با اشاره به اینکه تاکنون اجرای طرح‌های مختلف در زمینه تصفیه شیرابه پسماند در کشور با موفقیت اندکی روبرو شده است، خبر داد: اسناد فنی این پروژه در جلسات کارشناسی و کمیته‌های فنی تخصصی بررسی و تأیید شده و مذاکرات جهت عقد قرارداد به صورت یک پروژه مشارکتی با همکاری یک شرکت دانش بنیان که دارای چند ثبت اختراع نتیجه بخش در زمینه تصفیه پساب‌های آلوده بوده، در حال انجام است.

او افزود: بر اساس توافقات صورت گرفته ۵۰ درصد هزینه انجام پروژه از سوی این شرکت و مابقی آن توسط شهرداری اصفهان تامین می‌شود و آبی که از طریق تصفیه شیرابه پسماند در این پروژه تولید می‌شود از سوی شهرداری خریداری خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه حجم شیرابه تولیدی در فصول مختلف سال به دلیل تنوع غذایی متغیر است، خبر داد: این پروژه در حال حاضر با تصفیه شیرابه پسماند شهر اصفهان با ظرفیت ۱۰ متر مکعب اجرا شده و در فاز بعدی برای ظرفیت ۳۰ متر مکعب انجام می‌شود.

خروج از نسخه موبایل