ادامه روند نزولی قیمت طلا

  کد خبر: 11110067611

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی کاهش یافت و در مسیر ثبت بزرگترین کاهش ماهانه از سپتامبر سال گذشته قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۷۸۶ دلار و۲۶ سنت رسید. بهای معاملات این بازار از ابتدای ژانویه تاکنون بیش از دو درصد کاهش داشته است.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ثابت بود و در ۱۷۸۶ دلار و ۵۰ سنت ایستاد.

استفن اینس، مدیرکل شرکت مدیریت دارایی SPI اظهار کرد: سیگنال بانک مرکزی آمریکا درباره افزایش نرخهای بهره، فضای منفی‌تری برای طلا ایجاد کرده است و تصور می کنم بازار هفته جاری منتظر انتشار گزارش اشتغال بخش غیرکشاورزی آمریکا در روز جمعه خواهد بود.

بازارها انتظار دارند اقتصاد آمریکا در ژانویه ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار شغل ایجاد کرده باشد. بنابراین اگر آمار بهتر از این باشد، احتمال افزایش ۵۰ واحدی نرخهای بهره را تقویت می کند.

بانک مرکزی آمریکا قصد دارد نرخهای بهره را در مارس با این فرض که اقتصاد از پیامدهای شیوع واریانت اُمیکرون متاثر نشده است، افزایش دهد.

شاخص دلار نزدیک به بالاترین حد ۱۸ ماه گذشته که روز جمعه به آن صعود کرده بود ایستاد. معامله‌گران منتظر نشستهای سیاست پولی بانک مرکزی استرالیا، انگلیس و اروپا هستند. دلار قوی‌تر طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر می کند.

بر اساس گزارش رویترز، احتمال افزایش نرخهای بهره از سوی بانک مرکزی انگلیس ممکن است مانع رشد بیشتر ارزش دلار آمریکا شود و کف قیمتی را برای طلا ایجاد کند.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، اونس طلا ممکن است مقاومت در سطح ۱۸۰۳ دلار را تست کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد کاهش، به ۲۲ دلار و ۲۴  سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۰۰۷ دلار و ۹۹ سنت ایستاد. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، به ۲۳۶۷ دلار و۲۵ سنت ایستاد اما قیمت این فلز حدود ۲۵ درصد رشد ماهانه داشته که بزرگترین رشد ماهانه از فوریه سال ۲۰۰۸ است.

خروج از نسخه موبایل