کد خبر: 310203163946
اخبار شرکت هاتولید و بازرگانیصنعت و معدنگذری بر اردیبهشت ماه "کگل"؛

اردیبهشت شرکت گل گهر سبز بود

زینب غضنفری

در ادامه روندی که شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در تولید محصولات خود در پیش گرفته بود، دومین ماه از سال جاری نیز شاهد ثبت تولید کنسانتره سنگ آهن و گندله در سطوح بالای یک میلیون تن بودیم.

بر این اساس، مقدار تولید شرکت در دو ماهه اول سال در مجموع از ۴.۸ میلیون تن فراتر رفت و نسبت به دو ماهه سال گذشته شاهد رشد ۶۶ درصدی هستیم.

اردیبهشت ماه برای “کگل” سبز به پایان رسید و آمار فروش در این ماه نشان می‌دهد که نسبت به فروردین ماه سال جاری تولیدات بیشتری به فروش رسیده است. به این ترتیب که ۷۴۸ هزار تن در داخل کشور و ۱۳۹ هزار تن در خارج از کشور گندله تحویل مشتریان خود داده که نسبت به فرودین ماه صادرات افزایش اندکی داشته اما؛ فروش داخلی ۳۲ درصد افزایش یافته است.

نرخ فروش نیز نسبت به شروع سال بهبود یافته و به ۵۷.۴ میلیون ریال در هر تن رسیده است که بیانگر رونق بازار گندله در کشور دارد.

در مجموع، تولید کنسانتره سنگ آهن شرکت گل گهر در مدت ۲ ماه حدود ۲ برابر مدت مشابه سال گذشته است و گندله نیز با افزایش ۲۰۰ هزار تنی به ۲.۲ میلیون تن رسید.

این شرکت معدنی در دو ماهه منتهی به اردیبهشت سال ۱۴۰۳ برابر با یک میلیون ۶۸۰ هزار تن گندله شامل ۱.۴ میلیون تن در بازار داخل و ۲۷۵ هزار تن در بازارهای صادراتی، به فروش رساند و در نتیجه بهبود نرخ‌ها، به درآمد فروش به مبلغ ۹۰ هزار و ۴۳۱ میلیارد ریال دست یافت که ۴۹ هزار و ۶۶۸ میلیارد تومان آن در اردیبهشت محقق شد.

در خصوص شرکت‌های تابعه باید توجه داشت که پروژه‌های مهمی‌در شرکت‌های گهر زمین (کگهر)، توسعه آهن و فولاد گل‌گهر و جهان فولاد سیرجان (فجهان) در دست اجرا است. همچنین طبق گفته‌های مدیرعامل شرکت دو طرح اسفنجی در شرکت جهان فولاد سیرجان به زودی به مدار وارد می‌شوند. ضمن آن که واحد ۱.۸ میلیون تنی هم تا پایان بهار سال جاری تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا