اروپا واردات گاز از روسیه را کاهش می دهد

  کد خبر: 18120073804

کمیسیون اروپایی اعلام کرد که قصد دارد واردات گاز از روسیه به کشورهای عضو اتحادیه اروپا را طی سال جاری بیش از ۶۰ درصد کاهش دهد.

کمیسیون اروپایی اخیرا از طرح خود برای کاهش وابستگی به گاز روسیه به خاطر درگیری این کشور با اوکراین خبر داد و پیشنهاد کرده واردات گاز اتحادیه اروپا از روسیه بیش از ۶۰ درصد طی سال جاری کاهش یابد.

کمیسیون اروپایی گفته که این اقدام بخش قابل توجهی از وابستگی اروپا به گاز روسیه را‌‌‌‌‌‌‌‌ از بین خواهد برد و در این مسیر آنها می‌خواهند به سمت عرضه‌کنندگان دیگر گاز بروند و ذخیره‌گاه‌های خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ برای زمستان سال آینده پر کنند.

فرانس تیمرمنز، معاون دبیر کمیسیون اروپایی، در این باره گفت: تا پایان سال جاری ما می‌توانیم ۱۰۰ میلیارد مترمکعب واردات گاز خود از روسیه را‌‌‌‌‌‌‌‌ جایگزین کنیم که معادل دو سوم کل واردات ما از این کشور است.

وی تأکید کرد: این اقدام وابستگی بیش از حد ما به گاز روسیه را‌‌‌‌‌‌‌‌ از بین خواهد برد و فضای بیشتری را‌‌‌‌‌‌‌‌ برای مانور ما فراهم می‌کند. در این طرح قرار است تا سال ۲۰۳۰، اتحادیه اروپا به طور کامل نسبت به نفت و گاز روسیه مستقل شود.

تیمرمنز البته گفته که باید در این مسیر محتاط بود.

این مقام اروپایی تاکید کرده که واقعیت این است که تعدادی از اعضای اتحادیه اروپا در صورتی که صادرات گاز روسیه یک شبه متوقف شود دچار مشکلات واقعی خواهند شد.

بنابراین ما باید مطمئن شویم بیشتر از آنکه به روسیه آسیب می‌زنیم به خود خسارت وارد نکنیم.

منبع: فارس

خروج از نسخه موبایل