افت قیمت بیت کوین با احتمال افزایش مداوم نرخ بهره

  کد خبر: 01040188086

به دنبال اظهارات رییس فدرال رزرو، جروم پاول، مبنی بر تداوم افزایش نرخ های بهره، بازار رمزارزها و سهام آمریکا شاهد افت بودند.

اقتصاد آنلاین؛ پس از آنکه فدرال رزرو در مورد سیاست‌های پولی خود سکوت کرد، بیت‌کوین در تاریخ ۲۲ ژوئن تا حدودی شاهد افت بود، در حالی که سهام ایالات متحده نیز شاهد سقوط بود.

داده‌های کوین تلگراف مارکت پرو و تریدینگ ویو نشان داد که بیت‌کوین در زمان بازگشایی وال استریت در تاریخ ۲۲ ژوئن، در کانال ۲۰ هزار و ۵۰۰ دلاری در نوسان است.

این رمزارز پیش از بهبود به زیر ۲۰ هزار دلار افت کرده بود که هنوز نسبت به بالاترین قیمت روز گذشته یعنی ۲۱ هزار و ۷۰۰ دلار پایین‌تر است.

بازارها در انتظار اظهارات جروم پاول، رییس فدرال رزرو در کنگره بودند که در نهایت هیچ بینش جدیدی از رویکرد بانک مرکزی برای مهار تورم افسارگسیخته ارائه نکرد.

پاول در بخشی از اظهارات خود گفت: “پیش‌بینی می‌کنیم که افزایش نرخ‌های مستمر مناسب باشد؛ سرعت این تغییرات همچنان به داده‌های دریافتی و چشم‌انداز در حال تحول اقتصاد بستگی خواهد داشت.”

“ما تصمیمات خود را در جلسات متوالی خواهیم گرفت و به صورت شفاف به بیان تصمیمات خود خواهیم پرداخت.”

هر دو شاخص اس اند پی ۵۰۰ و نزدک امروز اندکی کاهش را نسبت به روز قبل تجربه کردند که به دنبال آن بازار رمزارزها نیز تا حدودی شاهد افت بودند.

به گزارش کوین تلگراف، تحلیلگران بر این باورند که بیت‌کوین سطوح قیمتی پایین‌تر، حتی تا کانال ۱۶ هزار دلاری را آزمایش خواهد کرد.

در همین حال، شرکت تجاری QCP Capital، اظهار کرد که پس از بازپس گیری کانال ۲۰ هزار دلاری بیت کوین در آخر هفته، بازار شاهد کاهش شرایط نزولی بوده است.

در این گزارش آمده است: “روز شنبه، سطوح پشتیبانی با سقوط بیت‌کوین به کانال ۱۷ هزار و ۵۰۰ دلار و اتریوم به ۸۷۹ دلار شکست. برای بیت‌کوین، این کاهش ۷۵ درصدی از بالاترین سطح تاریخی و برای اتریوم کاهش ۸۲ درصدی است. بحران اعتباری کریپتو در نوسان کامل است.”

“با این حال، ما از جهش قوی از پایین ترین سطح در روز یکشنبه و تا این هفته شگفت زده شدیم که بیت کوین را به بالای ۲۰ هزار دلار و اتریوم را به بالای ۱۱۰۰ بازگرداند.”

در ادامه، توضیح داده شد که نرخ‌های تامین مالی در بازارهای مشتقه اکنون باثبات‌تر شده است و فشار سمت فروش به پایین‌ترین سطح آخر هفته باعث کاهش موجودی توسط ماینرهای بیشتر شده است.

در بحث اقتصاد کلان، کاهش قیمت نفت به عنوان یک حرکت مثبت در برابر فشارهای تورمی بود.

وی افزود: “با در نظر گرفتن این موضوع، ما همچنان احتیاط می‌کنیم. بازخرید صندوق های سه ماهه احتمالاً به همراه احتمال افت بیشتر برای بازار ارزهای دیجیتال، بر قیمت ها فشار وارد می کند.”

خروج از نسخه موبایل