افزایش ۱۰ تا ۳۰ درصدی قیمت لوازم التحریر در بازار

  کد خبر: 190601100638

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌التحریر با اعلام اینکه قیمت این کالا ۱۰ تا ۳۰ درصد افزایش یافته است، عنوان کرد عمده لوازم‌التحریر بازار تولید داخل است.

به گزارش تسنیم، با آغاز سال جدید تحصیلی بازار خرید و فروش لوازم‌التحریر بعد از دو سال تعطیلی رونق پیدا کرده و همه به نوعی در تلاش برای خرید مایحتاج کودکان خود برای سال جدید تحصیلی هستند.

اما برخی از فروشندگان در بازاری که دو سال به دلیل کرونا خرید و فروشی نداشته است درصدد فروش کالا آن هم برای کسب سود بیشتر و جبران ضرر و زیان سال‌های گذشته هستند به نوعی که برخی از فروشندگان با افزایش قیمت، خرید لوازم‌التحریر را برای مردم با مشکلاتی روبرو ساخته‌اند.

موسی فرزانیان رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌التحریر با تاکید بر اینکه افزایش قیمت لوازم‌التحریر نسبت به سایر کالاها بسیار ناچیز بوده است، گفت: باید قبول کنیم بعد از دو سال خرید و فروش لوازم‌التحریر رونق پیدا کرده است و تولیدکنندگان در این شراط سعی در تولید بیشتر و تامین نیاز بازار دارند اما افزایش قیمت‌ها نسبت به دو سال گذشته چشم گیر نیست.

وی با اعلام اینکه در کالاهای مختلف افزایش قیمت‌ها از ۱۰ تا ۳۰ درصد بوده است، افزود: عمده کالاهای بازار تولید داخل هستند. ما در مداد، تراش، پاک‌کن و خودکار توانمندی بسیار بالایی داریم و در این کالاها واردات چندانی صورت نمی‌گیرد، این موضوع نشان می‌دهد تولیدکننده داخلی سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص داده است اما در برخی از کالاها مانند ماژیک ساخت داخل وجود ندارد و این کالاها از محل واردات تامین می‌شوند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌التحریر با تاکید براینکه فروش این صنف از اوایل شهریور آغاز و فقط یک ماه رونق دارد، گفت: نسبت به سایر کالاها افزایش لوازم‌التحریر چشمگیر نیست.

خروج از نسخه موبایل