کد خبر: 020803177254
دسته‌بندی نشدهبررسی عملکرد تولیدی 6 ماهه اول سال 1403 شرکت‌های تابعه هلدینگ تاپیکو؛

افزایش ۱۵ درصدی میزان تولید انواع قیر شرکت نفت پاسارگاد

بررسی عملکرد تولیدی ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۳ شرکت‌های تابعه هلدینگ تاپیکو از افزایش ۱۵ درصدی میزان تولید انواع محصولات قیر شرکت نفت پاسارگاد نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۲ حکایت دارد.

به گزارش عصر اقتصاد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی تاپیکو، در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۳ میزان تولید انواع قیر شرکت نفت پاسارگاد با رشد ۱۵ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۲ از ۶۰۶ هزار و ۹۹۴ تن به ۶۹۸ هزار و ۹۶ تن افزایش یافته است.

همچنین در شهریورماه سال ۱۴۰۳ میزان تولید انواع قیر شرکت نفت پاسارگاد نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۲ (۹۷ هزار و ۳۷۹ تن) حاکی از افزایش ۱۲ درصدی است.

براساس رصد آخرین آمارها، میزان تولید انواع قیر شرکت نفت پاسارگاد در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۳ نسبت به رقم مصوب بودجه ای (۷۱۴ هزار و ۹۴۲ تن) تحقق ۹۸ درصدی نشان می‌دهد.

گفتنی است، شرکت نفت پاسارگاد، از شرکت‌های تابعه هلدینگ بزرگ سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین(تاپیکو) از هلدینگ‌های زیرمجموعه شستا در سال ۱۳۸۲ با هدف اداره و بهره‌برداری از شش واحد قیرسازی پالایشگاهای تهران، شازند، اراک، آبادان، تبریز، شیراز و بندرعباس تاسیس شده است. در حال حاضر این شرکت علاوه بر اینکه بیش از نیمی از سهم بازار داخلی را در اختیار دارد، با توزیع جغرافیایی مناسب و استراتژیک شش کارخانه به ویژه داشتن ۲ پایانه صادراتی و قابلیت ذخیره سازی بیش از ۱۶۰ هزار تن، سهم بسزایی از بازار صادراتی قیر ایران را به خود اختصاص داده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا