کد خبر: 02120070563
توسعه و اقتصاد ملی

افزون‌بر چهار هزار هکتار از اراضی ایرانشهر به سیستم آبیاری نوین مجهز است

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: چهار هزار و ٢٠٠ هکتار از اراضی این شهرستان به منظور افزایش بهره‌وری در حوزه‌های مختلف کشاورزی به سیستم آبیاری نوین مجهز است.

مجید فیاضی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: بالا بردن راندمان، افزایش عملکرد، بالا بردن بهره‌وری، کاهش مصرف آب و جلوگیری از تبخیر و تعریق از مزایای استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری هستند.

وی با بیان اینکه آبیاری‌ نوین به معنای آبرسانی به مزارع زراعی و باغی توسط تجهیزات تحت فشار به ۲ شکل قطره‌ای و بارانی است خاطرنشان کرد: بازده آبیاری بارانی تا ۷۰ درصد و آبیاری قطره‌ای تا ۹۵ درصد اعلام شده به این معنا که با اجرای آبیاری بارانی تا ۲۰ درصد و با آبیاری قطره‌ای تا پنج درصد آب هدایت شده به زمین کشاورزی تلف می‌شود و این در حالیست که در آبیاری به روش سنتی حتی با همه روش‌های صرفه جویی بازده آبیاری حداکثر ۵۰ درصد است.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر با اشاره به اهمیت تجهیز اراضی و باغات شهرستان به سیستم‌های آبیاری نوین تاکید کرد: برای استفاده بهینه از منابع آبی موجود، توسعه روش‌های نوین آبیاری و جایگزین کردن آن به جای آبیاری سنتی توسط کشاورزان موضوع ضروری است.

وی افزود: شهرستان ایرانشهر با ١٧ هزار هکتار اراضی کشاورزی و ١١ هزار بهره‌بردار به عنوان قطب کشاورزی در استان مطرح است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا