امضای تفاهم‌نامه ایجاد مرکز بازرگانی ایران و روسیه

  کد خبر: 28030187247

پیمان پاک در حاشیه نشست اقتصادی سنت پترزبورگ در ملاقات با «کریلی پولیاکوف» معاون استاندار سنت پترزبورگ، با مرور زمینه های همکاری اقتصادی و تجاری ایران با این استان، تفاهم‌نامه ایجاد مرکز بازرگانی ایران و روسیه(نوا-پارس) امضا کرد.

به گزارش سفارت ایران در روسیه، با راه‌اندازی این مرکز، توسعه تجارت متقابل بین ایران و روسیه در حوزه‌های تامین تجهیزات نفت و گاز، محصولات مهندسی حمل‌ونقل، ماشین‌سازی، کشتی‌سازی، تجهیزات الکتریکی، طراحی و ساخت تاسیسات انرژی، ایجاد پایگاه تعمیرات تجهیزات عرضه شده، کشاورزی، صنایع غذایی، داروسازی و ساختمانی در دستور کار قرار گرفته است.

توسعه همکاری‌های تجاری-اقتصادی و سرمایه‌گذاری در صنایع پیشران و اولویت‌دار بین شرکت ها، سازمان‌ها و تولیدکنندگان ایران و روسیه؛حمایت و کمک موثر در ایجاد ارتباطات تجاری مستقیم بین کارآفرینان روسیه و ایران؛ ایجاد سازوکار مناسب در جهت تسهیل در مراودات مالی شرکت‌های مستقر در جغرافیای طرفین؛ راه اندازی پورتال‌های اینترنتی معرفی پنانسیل های تجاری ایران به روسیه و بلعکس؛ تلاش به منظور توسعه پروژه کریدور حمل و نقل بین‌المللی شمال-جنوب به منظور تسهیل در ترانزیت کالا بین دو کشور؛ ایجاد کلیه زیرساخت‌های لازم مورد نیاز مرکز همچون حضور بانک و شرکت بیمه ایرانی و روسی در مرکز؛ ایجاد واحد نمایشگاهی در جهت به نمایش درآوردن دستاوردهای طرفین در کشور مقابل و همچینن ایجاد مراکز فرهنگی در محدوده طرفین از جمله اهداف راه اندازی این مرکز ذکر شده است.

در این ملاقات پولیاکوف اظهار کرد: که در آستانه بیستمین سالگرد خواهرخواندگی با استان اصفهان ایران هستیم و با تاکید بر توسعه همکاری‌های استانی با کشورمان اعلام نمود که شرکت‌های بزرگی از این استان در حوزه‌های مختلف از جمله تجهیزات سنگین و واحدهای تولید برق با شرکای ایرانی خود در حال همکاری می‌باشند.

او همچنین بر تلاش دو استان بر توسعه همکاری‌ها در حوزه گردشگری تاکید کرد .

 پیمان پاک نیز با اعلام آمادگی برای حمایت از توسعه همکاری‌های استانی، پیشنهاد کرد تا جلساتی با حضور صاحبان صنایع و تجار بخش خصوصی دو کشور با همکاری اتاق های بازرگانی و اتحادیه کارفرمایان در ایران برگزار شد .

 کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه نیز با مفید برشمردن پیشنهاد پیمان پاک، تاکید کرد: این نشست در شهر اصفهان و با حمایت سازمان توسعه تجارت برگزار شود .

خروج از نسخه موبایل