انتقال آب دریای عمان به سیستان بلوچستان؛ سرآغازی برای داشتن آب پایدار

  کد خبر: 17120073434

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس با اشاره به ابلاغ قانون انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان توسط رییس مجلس به رییس جمهور گفت: انتقال آب دریای عمان به سیستان بلوچستان، سرآغازی برای ورود آب پایدار به کشور خواهد شد.

به گزارش ایسنا- حبیب اله دهمرده با اشاره به ابلاغ قانون انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان توسط رییس مجلس به رییس جمهور گفت: یک اتفاق تاریخی درحال رخ دادن است.

اولین باری است که طلسم انتقال آب از دریای عمان شکسته شده و این مسئله قانون شد و شورای نگهبان آن را تایید کرد و دنبال آن هستیم که اجرایی شود. دولت موظف است که اجرایی کند و در چندین جبهه باید کار کند و بحث لوله گذاری ها صورت گیرد تا زمان از دست نرود.

نماینده مردم زابل افزود: تا زمانی که اقیانوس ها وجود داشته باشند، سیستان وبلوچستان و شرق کشور نیز وجود خواهد داشت چرا که  این مناطق با توجه به وابستگی شرق کشور به رودخانه هیرمند، در حال حاضر به دریاها وصل خواهند شد و مشکل آب حل خواهد شد؛ البته بحث آب ژرف نیز در حال انجام است و با انتقال آب از دریای عمان بسیاری از مشکلات این حوزه مرتفع خواهد شد.

این نماینده مجلس افزود: ما دنبال این مسئله بودیم که آبی پایدار برای مردم منطقه داشته باشیم که با بحث انتقال آب عمان، این موضوع حل می شود البته ما از این موضوع غفلت کرده بودیم.

دهمرده بیان کرد: ما تنها به دنبال بحث انتقال آب از دریای عمان برای سیستان و بلوچستان نبودیم بلکه ما خواهان این موضوع هستیم که بحث انتقال به سراسر کشور توسعه پیدا کند اما در حال حاضر بحث انتقال برای سیستان  و بلوچستان فراهم شد و امید است این موضوع با کمک دولت برای استان های دیگر نیز محقق شود چراکه ظرفیت این موضوع وجود دارد.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس  خاطرنشان کرد: جا دارد که از تمام دست اندرکاران این موضوع تشکر ویژه صورت گیرد و جای تبریک به مردم سیستان و بلوچستان دارد که در عید مبعث بحث انتقال آب از دریای عمان برای اجرا به دولت ابلاغ شد.

خروج از نسخه موبایل