انجام اولین تامین مالی زنجیره‌ای (SCF) از سوی بانک صنعت و معدن

  کد خبر: 13100063710

اولین تامین مالی در نظام بانکی با روش تامین مالی زنجیره‌ای (SCF) از سوی بانک صنعت و معدن بر اساس استعلام فاکتور الکترونیک و در قالب تفاهم‌نامه با وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تأمین‌کنندگان گروه خودروسازی سایپا انجام شد.

به گزارش روابط‌عمومی بانک صنعت و معدن، این بانک، اولین بانک در کشور است که تامین مالی به شیوه تامین مالی زنجیره‌ای را با امضای تفاهم‌نامه‌ای مبنی بر تامین مالی زنجیره‌ای و استعلام صورتحساب الکترونیکی آغاز کرده است.

در این روش، تامین مالی بنگاه‌ها به‌صورت پیوسته و در طول زنجیره تأمین مبتنی بر جریان واقعی کالاها انجام می‌شود.

این تفاهم‌نامه همکاری به منظور تامین مالی زنجیره‌ای با توجه به سیاست‌های ابلاغی وزارت صمت و به‌عنوان یکی از راهبردهای اصلی تامین مالی برای تامین‌کنندگان گروه خودروسازی سایپا به مبلغ ۱۰۰۰میلیارد ریال (بدون افزایش حد اعتباری فعلی) برای دو زنجیره منعقد شد و مرحله اول آن به مبلغ ۵۰۰میلیارد ریال در تاریخ ۱ دی ۱۴۰۰به انجام رسید و مرحله دوم به مبلغ ۵۰۰میلیارد ریال با گروه سایپا در حال برنامه‌ریزی است.

این بانک درنظر دارد در راستای اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی بانک مرکزی با استفاده از ابزار برات الکترونیک و سایر ابزارها، امکان استفاده تامین زنجیره‌ای را به‌صورت گسترده‌تری فراهم کند.

خروج از نسخه موبایل