انقلاب برندهای لوکس در بخش خرده‌فروشی

  کد خبر: 29050042650

ترجمه: محمود نواب مطلق

بخش خرده‌فروشی در سال فروشی به ارزش ۲۰هزار میلیارد یورو در جهان دارد. این صنعت غول‌پیکر طی ده سال گذشته تحولات فراوانی پشت سر گذاشته است.

دست‌اندرکاران بخش خرده‌فروشی مجبور شده‌اند برای بقای در بازار رقابت راهبردهای خود را بازنگری کنند. بیش از پیش فروش‌ها به سمت فروش اینترنتی میل کرده است.

همه‌گیری کرونا نیز مزید برعلت شده است و بسیاری از مغازه ها به دلیل اعمال محدودیتها ناچار به تعطیلی مغازه و فروش اینترنتی شده‌اند.

مقاومت برندهای لوکس

در این میان، برندهای لوکس از همه بیشتر در ایام کرونایی از خود مقاومت نشان داده‌اند.

فروش این برندها انقلابی در بخش خرده‌فروشی به پا کرده است. با رشدی چشمگیر طی ده سال گذشته فروش این بخش به ارزش ۳۲۰ میلیارد یورو برآورد شده است.

البته همه‌ محصولات برندهای لوکس این وضع را ندارند، برخی از آنها از بحران کرونا در امان نماندند و در سال ۲۰۲۰ ( ۱۳۹۹) فعالیت آنها ۲۵ تا ۴۵ درصد افت کرد.

بر اساس نظر گردانندگان این قبیل برندها مثل بوستون کنسولتینگ گروپ حداقل دو سال زمان برای بازسازی آنها نیاز است.

کرونا عادات مصرف‌کنندگان را متحول کرده است

دومینیک بوش، مدیر بخش اروپای اتومبیل لوکس جنسیس است. او معتقد است: «کرونا عادات مصرف‌کنندگان را متحول کرده است.

خریدهای اینترنتی، تحویل در منزل و حضور فیزیکی نداشتن سبک زندگی جدیدی به وجود آورده است.» او در این حال اذعان کرد: «همه مشتریان به هرحال مشتاق خریدهای فیزیکی هستند.»

در شهر لوسیل، شهری که میزبان بعدی جام جهانی در قطر خواهد بود مرکز تجاری به وسعت یک میلیون مترمربع در حال ساخت است.

یورونیوز اولین شبکه تلویزیونی است که توانست از داخل این مجموعه عظیم تصویر‌برداری کند. نام آن با اقتباس از مشابه آن در پاریس پایتخت فرانسه، پلاس واندوم، مکانی برای عرض اندام برندهای لوکس انتخاب شده است.

بخش اعظم فضای داخلی این مرکز تجاری شبیه پاریس ساخته شده است. سقف گنبدی عظیم‌الجثه‌ای درست مثل پلاس واندوم حتی در رنگ در این مرکز ساخته شده است.

این مرکز قرار است در ماه سپتامبر (شهریور- مهر) افتتاح شود و صنعت خرده‌فروشی بی‌صبرانه در انتظار استفاده از این فرصت برای حضور در این مکان است.

رخ نمایی کره جنوبی در اروپا

در حالی که پاریس قصد دارد در قطر متجلی شود، کره جنوبی هم تمایل دارد در اروپا رخ بنماید.

سازندگان اتومبیل لوکس جنسیس در کره به بازار مافوق رقابتی اروپا چشم دوخته‌اند. پس از آنکه پنج سال پیش این برند به کره رفت و درآنجا با اتومبیل های مرسدس و ب‌ام‌و در چین و آمریکا رقابت کرد، توسعه چشگیری یافت.

دومینیک بوش، مدیر بخش اروپای این برند لوکس اتومبیل، راهبرد جدید مجموعه تحت پوشش خود را این گونه بیان می‌کند: «بازار اروپا یکی از پیشرفته‌ترین و رقابتی‌ترین بازارهای جهان برای اتومبیل های لوکس است.

مشتری، یار همیشگی ما در تولید جنسیس

ما در تلاشیم محصولاتمان تا حد امکان رضایت مشتریان را با نصاب بسیار بالا برآورده سازد. رویکرد ما کاملا تغییر کرده است و با مشتریان خود به صورت مستمر و برخط در ارتباط هستیم.

در این رویکرد جدید مشتری همواره با ماست و در حقیقت یار همیشگی ما در تولید جنسیس خواهد بود.»

منبع: یورونیوز

خروج از نسخه موبایل