ایران و عمان بر توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل تاکید کردند

  کد خبر: 27020182923

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران در دیدار با وزیر حمل‌ونقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات سلطنت عمان بر توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل در راستای تسهیل تجارت دو کشور تاکید کرد.

به گزارش مهر به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، علیرضا پیمان پاک با سعید بن حمود المعولی وزیر حمل‌ونقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات سلطنت عمان دیدار کرد و در این دیدار طرفین بر ضرورت توسعه همکاری‌های دو کشور در زمینه حمل‌ونقل دریایی و همچنین ترانزیت منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تاکید کردند.

در این دیدار مقرر شد ایران و سلطنت عمان بررسی همکاری‌های بلندمدت و مشترک در این زمینه را در دستور کار خود قرار دهند و پیگیری‌های لازم به‌منظور اجرایی کردن اهداف در این حوزه و در راستای منافع دو کشور را داشته باشند.

همچنین مقرر شد یک کارگروه مشترک حمل‌ونقل دریایی بین دو کشور برگزار شود و راهکارهای فنی، مطالعات و بررسی‌های لازم در این زمینه صورت بگیرد.

در این راستا مقرر شد پیگیری تصویب موافقت‌نامه حمل‌ونقل دریایی امضا شده در دستور کار دو کشور و همچنین این پیشنهاد همکاری در دستور کار دیدار رؤسای ایران و سلطنت عمان قرار گیرد.

در آستانه سفر رئیس جمهوری ایران به عمان، معاون وزیر، در رأس هیاتی بلندپایه تجاری، بازاریابی متشکل از ۳۰ شرکت خصوصی، نمایندگان سازمان بنادر و صندوق ضمانت صادرات روز دوشنبه وارد این کشور شد و مورد استقبال مقامات عمانی از جمله مدیرکل تجارت وزارت صنایع، بازرگانی و توسعه سرمایه‌گذاری سلطنت عمان و همچنین علی نجفی خوشرودی، سفیر ایران در مسقط قرار گرفت.

خروج از نسخه موبایل