این دمنوش ها از سرطان پیشگیری می کنند

  کد خبر: 25020182464

مصرف دمنوش های معرفی شده در این بخش به شما کمک می کند تا از ابتلا به تومور های سرطانی در امان بمانید.

گیاهان دارویی سال‌های متمادی در فرهنگ ایران و ایرانی نقش دارد و تقریبا بخشی از این گیاهان همواره در آشپزخانه یا گنج‍ه‌های اکثر ایرانی‌ها وجود داشته که مردم براساس آموزه‌های قدیمی از خواص مفید آنها استفاده می کنند.

اما حالا چند سالی می‌شود که برچسب دمنوش به دم کرده و عصاره این گیاهان زده شده و شکل مدرنی به خود گرفته است.دمنوش‌ها همان جوشانده‌های مادربزرگ‌ها است که هرکدام برای یک درد یا بیماری خوب هستند، امروز در بسته‌بندی‌ها و فرم‌های کیسه‌ای یا باز در فروشگاه‌ها عرضه می‌شوند.

صرف نظر از شکل و نام آنها، باید گفت که دمنوش‌ها لذت بی مانندی دارند و علاوه بر رفع مشکلات جسمی، روح آدم را تازه می‌کنند.پس برای آشنایی با روش تهیه انواع مختلف آن‌ها با ما همراه باشید.

سرطان جزو بیماری های پیچیده و پیشرونده ای است که در همه رده های سنی، با هر میزان تحصیلات و درآمد دیده می شود و افزون بر پیامدهای ناگوار، بار مالی سنگینی را بر خانواده ها، دولت و نظام سلامت تحمیل می کند به همین دلیل، بررسی جامع و ارائه راهکارهای مناسب برای پیشگیری و درمان این بیماری ضروری است، از طرفی به نظر می رسد که پیشگیری از بیماری سرطان به مراتب راحت تر و کم هزینه تر از درمان آن است به همین دلیل چند نوع از چای ها و دمنوش هایی که ضد سرطان هستند را در این قسمت برای شما ارائه می کنیم.

 چای رویبوس چای رویبوس و  جینسینگ نیز نقش مهمی در مبارزه با سرطان ایفا می کنند، چای رویبوس حاوی مواد آنتی اکسیدانی است که از آسیب آکسیداتیوی به سلول ها جلوگیری می کند. چای جینسینگ نیز احتمال ابتلا به سرطان را کاهش می دهد و سرعت پیشرفت سرطان را پایین می آورد.

چای های گیاهی بسیاری وجود دارند که در درمان سرطان کاربرد دارند، برخی از آنها عبارت اند از شاه توت، بابا آدم، اسیاک، رازیانه، علف لیمو، ریشه انگور اورگان، گل تلفونی و گلرنگ که این چای ها دستگاه ایمنی بدن را نیز تقویت می کنند و احتمال ابتلا به سرطان را در افراد کاهش می دهند.

چای جینسینگ

چای هایی که از گیاه کاملیا سینسیس گرفته شده اند و حاوی کافئین هستند، هوشیاری ذهنی را افزایش می دهند و زمانی که احساس خستگی می کنید، برای شما مفید خواهند بود.

چای های گیاهی دارای خواص مخصوص به خود هستند، به عنوان نمونه، چای بابا آدم برای کلیه ها، کبد و بیماری روماتیسم مفید است، چای رازیانه به برطرف شدن مشکلات گوارشی (نفخ، یبوست، سوء هاضمه، گاز معده) کمک می کند، چای علف لیمو سطح کلسترول خون را پایین می آورد و به کاهش علائم اضطراب و عصبانیت کمک می کند همچنین چای گلتلفونی به کاهش قند و فشار خون کمک می کند و جریان خون را نیز بهبود می بخشد.

برخی از این چای ها را می توان به صورت موضعی نیز مصرف کرد، می توان از آن ها برای توقف خونریزی، تمیز کردن و درمان جراحت ها استفاده کرد.

دمنوش برگ به لیمو

برگ درخت به لیمو، به علت داشتن مواد موثر جزو بهترین داروهای سم زدا، آرام بخش و تقویت کننده حافظه است، برای اینکه دمنوش خوش رنگ شود می توان کمی چای ترش هم به آن افزود و همراه کمی عسل روزی ۲بار مصرف کرد.

به ازای هر پنج گرم به لیمو به ۲ گرم چای ترش نیاز است؛ چون چای ترش فشار خون را پایین می آورد، این دمنوش مناسب سالمندان است و اگر کسی فشارخون پایین دارد می تواند عسل بیشتری مصرف کند.

خروج از نسخه موبایل