بازدید بازرس کل ویژه استان خوزستان از مجتمع پتروشیمی بندرامام

  کد خبر: 20050195736

محمد آقاجری بازرس کل ویژه استان خوزستان به همراه هیاتی ضمن برگزاری جلسه با مدیرعامل و سایر مدیران شرکت از واحد های تولیدی و عملیاتی پتروشیمی بندرامام بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی پتروشیمی بندرامام ، نشست محمد آقاجری بازرس کل ویژه استان خوزستان به همراه جمعی از معاونین و بازرسان حوزه نفت ، گاز و پتروشیمی با سپهدار انصاری نیک مدیرعامل پتروشیمی بندرامام و دیگر مدیران و روسای شرکت در روز چهارشنبه ۱۹ مرداد ماه در سالن کنفرانس مجتمع برگزار شد.

در ابتدای نشست انصاری نیک ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام عزاداری شهدای کربلا و شهادت سیدالساجدین امام سجاد (ع) و خیرمقدم به هیات حاضر ، اظهار داشت: یکی از ماموریت های اصلی سازمان بازرسی ، نظارت بر حسن جریان امور است که این موضوع یکی از ارزش های مورد مطالبه مدیریت پتروشیمی بندرامام هم محسوب می شود و همواره بر این تاکید داشتیم زیرا که دیدگاه ما اینست که حسن جریان امور موجب بهبودی و کارایی هرچه بیشتر فرآیندهای سازمانی می شود.

مدیرعامل پتروشیمی بندرامام با تشریح بیشتر اثرات حسن جریان امور افزود: این امر باعث می شود که ما به میزان کافی از منابعی که به امانت به دست ما سپرده شده است بهره ببریم تا موجب برکت و ارزش هرچه بیشتر برای اقتصاد ملی بشود.

انصاری نیک علاوه بر دیدگاه بهره‌وری و اقتصادی ، به حسن جریان امور به ابعاد دیگر فرآیند ممیزی و بازرسی پرداخت و افزود: ما به مبحث شفافیت و پاسخگویی نه فقط بعنوان یک ارزش اعتقادی نگاه می کنیم بلکه بر این باوریم که شفافیت و پاسخگویی موجب شکوفایی در بنگاه های اقتصادی می شود و به تبع شکوفایی بنگاه‌های اقتصادی رضایتمندی جامعه نیز حاصل می‌شود.

مدیرعامل پتروشیمی بندرامام در پایان با اشاره به اهمیت و ابعاد و بزرگی این مجموعه تولیدی ، بیان داشت: در شرایط کنونی تحریم‌های اقتصادی ، خاص اجتماعی و سیاسی اداره کردن پتروشیمی بندرامام کار پیچیده ایست و انتظار ما از سازمان بازرسی این است که با در نظر گرفتن این پیچیدگی ، ما را یاری کنند که به درستی به اهداف اقتصادی مطلوب نظام مقدس جمهوری اسلامی که توأم با برکت و خیر عمومی است ، دست یابیم.

در ادامه نشست محمد آقاجری بازرس کل ویژه استان خوزستان فرا رسیدن شهادت یادگار دوران محنت کربلا ، و ایام حزن و سوگواری شهادت سیدالشهدا (ع) و سالروز شهادت امام سجاد (ع) را تسلیت گفت و پس از آن عرض خداقوتی به تمامی کسانی که در راستای تحقق اهداف تولیدی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کنند ، ابراز نمود.

آقاجری بازرس کل ویژه استان خوزستان ضمن اشاره به تحریم های ظالمانه استکبار جهانی ، اظهار داشت: در چندین سال گذشته همواره مقام معظم رهبری (مدظله العالی) شعار سال را بر تولید معطوف و کلیه مسئولین و مدیران اجرایی کشور را بر سرلوحه قرار دادن این مهم برای داشتن اقتصاد پویا و یکی از اصلی ترین راه های رفع معضل اشتغال و مشکلات معیشتی جامعه رهنمود فرموده اند و امیدواریم در سال جاری نیز که نامگذاری گردیده کلیه مدیران دستگاه های اجرایی به خصوص شرکت های نفتی و پتروشیمی ضمن تهیه برنامه مدون ، اهتمام ویژه ای با استفاده از توان شرکت های دانش بنیان که وظیفه تولید بر اساس علم را دارند برای افزایش اشتغال ، کاهش وابستگی به کالا و تجهیزات خارجی و رسیدن به خودکفایی در این زمینه بکار گیرند.

بازرس کل ویژه استان خوزستان با تشریح اهداف و برنامه های سازمان بازرسی ، افزود: بازرسی یک امر مستمر و همیشگی است و اختصاص به یک سازمان با مجموعه خاص ندارد و یکی از اصلی‌ترین راه های ارتقاء سلامت اداری می باشد.
وی با تاکید بر اینکه بازرسی از عملکرد دستگاه های اجرایی در مراحل مختلف تصمیم گیری ، عملیات و اجرا منجر به ارتقاء ، پیشرفت و تسهیل در امور می‌گردد ، عنوان نمود: اداره کل بازرسی استان خوزستان و دستگاه های اجرایی فعال در این استان در کنار یکدیگر می باشند و یک هدف که همان اعتلا و پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی است را دنبال می کنند و هیچ گونه تعارضی در این خصوص با هم نداشته و هر دو می بایست امور خود را بر مبنای قوانین و مقررات و حسن جریان امور به انجام برسانند.

در پایان و به منظور بررسی و نظارت بر پروژه های در دست اجرا و با تاکید به افزایش بهره‌وری و کاهش آلودگی محیط زیستی ، بازرس کل ویژه استان و هیات همراه نسبت به بازدید از پروژه تصفیه خانه مرکزی پتروشیمی بندرامام اقدام و مسئولین و مدیران مربوطه میزان پیشرفت پروژه و چشم انداز آن و مسائل و مشکلات آن را تشریح نمودند.

خروج از نسخه موبایل