کد خبر: 270503169983
اقتصادتولید و بازرگانیروزنامهصنعت و معدنمدیر عامل گروه صنعتی مهیار البرز:

باید نگاهی ویژه به صادرات داشته باشیم

گروه صنعتی مهیار البرز با برند تایسز بیش از سی سال تجربه تولید محصولات متنوع در عرصه لوازم خانگی را دارد و به گفته مدیر عامل این شرکت، در حال حاضر ۸۰ درصد صادرات کشور را در حوزه لوازم آشپزخانه به خود اختصاص داده است.

به گزارش عصراقتصاد، بهنام شیرمحمدی، مدیر عامل گروه صنعتی مهیار البرز، با بیان اینکه یکی از اتفاقات خوب و خوشایند برای لوازم خانگی ورود به عرصه صادرات و بازار جهانی است، گفت: آمارهای خوبی در زمینه تولید لوازم خانگی ارائه شده است ولی آیا به این موضوع فکر شده که در صورت اشباع تولید چگونه باید وارد بازار جهانی و منطقه ای شد؟ بنابراین ما راهی جز ورود به این عرصه نداریم.

شیرمحمدی افزود: به عنوان مثال به علت ارزان بودن انرژی و مواد اولیه در ایران، کشور ترکیه از ما مواد اولیه و قطعه را می خرد و وکالای نهایی را تولید می کند و امروزه در حوزه لوازم خانگی هاب بزرگ دنیا شده است در حالیکه ما دارای مواد اولیه ورق های فولاد هستیم و فولاد مبارکه در کشور ماست.

وی با تاکید بر مشکلات موجود در حوزه صنعت و لوازم خانگی گفت: مسئولان صنعت در کشور ترکیه طی اقدامی شایسته مبنی بر تشویق حوزه حمل و نقل توانسته اند محصولات خود را در تمام دنیا عرضه کنند اما یکی از معضلات ما همین کرایه حمل بار بالایی است که در سطح بین الملل داریم.

مدیر عامل گروه صنعتی مهیار البرز ادامه داد: از دیگر معضلات ما به روز نبودن کالاست وقتی پا به عرصه جهانی می‌گذاریم با رقبای قدری چون زیمنس و ال جی و سامسونگ مواجه می شویم به این منظور این شرکت تمام قطعات مورد نیاز را از آلمان تهیه می کند در حالیکه بهترین متریال و خیلی از امکانات در کشور خودمان موجود است. باید تکنولوژی در صنعت را جدی بگیریم تا بتوانیم به رقابت بپردازیم و محصولات به روزی را عرضه کنیم .

وی کپی‌برداری از محصولات خارجی را کار اشتباه دانست و افزود: محصولی را از جهت کیفی و کمی طراحی و تولید کرده ایم که در دنیا بی نظیر است. ایده ای که این شرکت دارد کپی نکردن از محصولات مشابه است این اشتباه بزرگی است که ما کپی کننده باشیم. باید ضعف ها را مورد بررسی قرارداد و با توجه به سلایق مختلف محصول را طراحی و تولید کرد.

شیرمحمدی به معرفی محصول تولیدشده پرداخت و گفت: فرآلمیتیو محصولی از شرکت مهیار البرز تایسز است که با گنجایش ۹۵ لیتر برای اولین بار در دنیا تولید شده است. صفحه نمایشگری که بصورت ال تی وی وجود دارد قابلیت برنامه های پخت های زیادی را دارد و منحصر به ۲۵ یا ۲۰ نوع پخت نمی شود بلکه با توجه به ایده خلاق، مصرف کننده می تواند انواع پخت مورد نیازش را داشته باشد همچنین محصولات این شرکت از جهت تفاوت مصرف انرژی برقی و گازی –برقی تعبیه شده است تا به سلیقه و امکان مصرف کننده باشد.

از دیگر امکاناتی که محصولات مهیار البرز دارد قابلیت کنترل از راه دور با اپ اختصاصی است به هر حال اینترنت اشیا در دنیا بسیار مطرح شده است اما مشکل اینجاست که اگر روزی بر اثر تحریم جلوی پلتفرم را بگیرند هیچ محصولی با اپ داخلی کار نمی کند.

وی به اقدامات شرکت اشاره کرد و افزود: از دیگر اقداماتی که انجام دادیم تاسیس شرکتهای متعددی در سراسر کشور و همچنین کشورهای سوریه و عراق ترکیه و دوبی است تا با توجه به سلایق هر کشوری محصول ارائه دهیم.

حتی در لبنان شرکتی تاسیس شده است تا از آنجا کالای ما تحت عنوان برند ترک به ایتالیا ارسال شود چون تحریم هستیم و نمی توانیم از نام ایران استفاده کنیم. همچنین به کشورهای قرقیزستان، ازبکستان و نواحی مختلف عراق متناسب با سلایقشان محصول صادر کرده ایم.

مدیر عامل گروه صنعتی مهیار البرز توصیه کرد که برای رشد صنعت لوازم خانگی باید نگاهی ویژه به صادرات داشته باشیم و برای رسیدن به این منظور باید از خود تولیدکننده شروع کنیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا