کد خبر: 100403164523
اخبار شرکت هاانرژیمعاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری:

بحران ناترازی انرژی را می توان با همکاری دانش بنیان ها مرتفع کرد

حمیدرضا زیدی فرد معتقد است که می توان موضوع ناترازی انرژی و بهینه سازی مصرف سوخت را با بهره گیری از ایده های شرکت های دانش بنیان مرتفع کرد.

عصراقتصاد: به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، حیدرضا زیدی فرد، روزگذشته در همایش تجلیل از فعالان حقیقی و حقوقی فناوری و صاحبان ایده در حوزه بهینه سازی مصرف انرژی، موضوع ناترازی انرژی و بهینه سازی مصرف انرژی را از موضوعات مهم و اساسی کشور خواند و افزود: در سال های گذشته موارد بی شماری درباره ناترازی و بهینه سازی مصرف انرژی مطرح شده است که اگر اجرایی می شد اکنون کشور در این وضع نبود.

وی ادامه داد: هم اکنون خطر ناترازی انرژی را همه احساس کرده اند و اگر آن را جدی نگیریم، کشور به زودی دچار بحران های جدی خواهد شد.

زیدی فرد با توضیح اینکه رئیس جمهور شهید به شدت موضوع ناترازی انرژی را دنبال می کردند و یکی از دغدغه های جدی ایشان این مسئله بود، افزود: ما بر اساس یکی از مصوبات شورای عالی انرژی، تصمیم گرفتیم تا از شرکت های دانش بنیان در این زمینه استفاده کنیم تا از صاحبان ایده و از فعالان حقیقی و حقوقی بهترین استفاده را در این زمینه به کار بندیم. ما عقیده داریم که راه نجات ما در خصوص ناترازی انرژی همین است و امیدواریم نتایج درخشان و متفاوتی از دل این همایش استخراج و بالفعل شود.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری گفت: ایران حجم بزرگی از ذخایر انرژی را در اختیار دارد؛ بااین‌حال نباید فقط بر استفاده از سوخت‌های فسیلی تمرکز کنیم و می‌توان سوخت‌های تجدیدپذیر را در سبد انرژی کشور جایگزین کرد.

بر اساس این گزارش، در پایان همایش از شرکت های دانش بنیان و ایده های برتر با موضوع بهینه سازی مصرف انرژی با نشان های طلایی، نقره ای و برنز تجلیل شد.

در حاشیه این همایش همچنین شرکت های دانش بنیان با موضوعاتی نظیر جذب سرمایه گذار به شیوه B2B به بحث و تبادل نظر پرداختند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا