کد خبر: 170801107721
روزنامهمدیریت و اقتصاد محلی

برنامه ریزی برای اجرای طرح دیپلماسی مهارتی دریایی در سیستان و بلوچستان

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اعام کرد که در راستای منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، سند تحول بنیادین و سند تحولی دولت در خصوص توسعه مهارت‌های فنی و حرفه ای، مهارت آموزی و پژوهش محوری از رویکردهای مهم آموزشی در دوره متوسطه اول و دوم استان به شمار می‌آید.

علی سالاری در دیدار با مدیر کل  آموزش فنی و حرفه ای استان اظهار کرد: در توسعه‌ آموزش‌های فنی و مهارتی، اشتغالزایی و اجرای طرح ایران مهارت از ظرفیت های بخش خصوصی و دستگاه‌های دولتی استان مانند برون سپاری آموزشی و گسترش هنرستان‌های وابسته دولتی استفاده خواهیم کرد.

او با اشاره به تولیدی کردن آموزش‌های هنرستانی و برنامه‌های قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر ادامه داد:  از ظرفیت قانونی مصوبه تبصره ۷۵ قانون بودجه سال ۱۳۶۲ استفاده کردیم و به همین منظور با ظرفیت سنجی در هنرستان‌های استان، طرح آموزش همراه با تولید که موجب افزایش کیفیت آموزشی می شود را در هنرستان های فنی و حرفه‌ای و کاردانش  در سال تحصیلی جاری اجرا می کنیم.

مطالب پیشنهادی

این مسئول در ادامه با اشاره به وجود سواحل مکران در استان، دریا را فرصت مغتنمی برای توسعه رشته های دریایی و مشاغل مرتبط با دریا دانست و گفت: بر همین اساس در حال تنظیم طرح دیپلماسی مهارتی دریایی  هستیم.

سالاری افزود: در ادامه برنامه‌های تحولی معاونت آموزش متوسطه استان برای تحقق و نهادینه کردن فرهنگ کارآفرینی در تفکر و عملکرد نوجوان، معلمان و هدایت دانش آموزان خلاق به سمت کارآفرینی مبتنی بر اقتصاد دانش‌بنیان و ایجاد عدالت آموزشی در زمینه هنر ، کمک به توسعه اقتصاد هنر و کسب‌وکار های فرهنگی هنری در مناطق محروم دو تفاهم نامه با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در دستور کار خواهد بود.

شهریاری مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان نیز در این دیدار به تشریح برنامه های حرفه آموزی در کارگاه‌ها و  مراکز آموزشی این اداره کل در استان پرداخت و بر گسترش همکاری های بین بخشی به منظور توسعه کارآفرینی و اشتغالزایی تاکید کرد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا