کد خبر: 180303162041
اخبار شرکت هاتولید و بازرگانیصنعت و معدن

برگزاری شورای مدیریت پورتفولیوی مدیریت اکتشاف در یکی از مناطق عملیاتی حوزه اکتشاف نفت و گاز کشور

برای اولین بار شورای مدیریت پورتفولیوی مدیریت اکتشاف در یکی از مناطق عملیاتی حوزه اکتشاف نفت و گاز کشور “منطقه عملیاتی چاه پازن” در استان فارس برگزار شد.

به گزارش عصر اقتصاد به نقل از روابط عمومی مدیریت اکتشاف؛ شورای مدیریت پورتفولیوی مدیریت اکتشاف بعنوان عالی‌ترین مرجع تصمصم‌گیری طرح‌ها و سرمایه‌گذاری‌های اکتشافی با رویکرد تعیین الویت‌ها و تدوین ساز وکارهای جدید برای صرفه‌جویی در هزینه و زمان انجام طرح‌ها و پروژه‌های این مدیریت اعم از پژوهشی، مطالعاتی و عملیاتی برای اولین بار در تاریخ این مجموعه،  با دستور مهدی فکور مدیر اکتشاف و با حضور اعضای شورای مدیریت پورتفولیوی اکتشاف در منطقه عملیاتی حوزه اکتشاف نفت و گاز پازن تشکیل شد.

   گفتنی است سیاست‌گذاری‌های کلان فعالیت‌های اکتشافی در این شورا تنظیم و تدوین می‌شود و دستورالعمل‌های مصوب این شورا به مدیران طرح‌ها و یا به عبارت دیگر ادارات تخصصی ابلاغ می‌گردد.

از همین رو مهدی فکور در جریان برگزاری این جلسه ضمن با اهمیت شمردن استان فارس در الویت‌های اکتشافی این مدیریت افزود: بخش‌های جنوبی استان فارس که از شرایط آب و هوایی گرم و خشکی برخوردار هستند و به لحاظ ذخایر منابع هیدروکربری در زمره‌ی مناطق گازی قرار می‌گیرند، از اولویت‌ بالایی در مدیریت اکتشاف برخوردار هستند و به همین دلیل هشتاد و چهارمین جلسه پورتفولیو مدیریت اکتشاف «با هدف ایجاد انگیزه مضاعف، هم افزائی درون سازمانی و برون‌سازمانی برای کارکنان در بخش‌های ستادی و صف در حوزه‌های کاری مختلف»، در  منطقه عملیاتی چاه پازن برگزار شد.

           با ایجاد زیرساخت‌های اصلی در فرآیند تصمیم‌گیری و تصمیم سازی فعالیت‌های تخصصی اکتشافی منابع هیدرو کربری “متعارف و غیر متعارف” و بالا بردن ضریب موفقیت کشف نفت وگاز در پروژه‌ها به ویژه در پروژه چاه پازن، مدیریت اکتشاف گام بلندی را در جهت افزایش ذخایر منابع هیدروکربری کشور برمی‌دارد.

شایان ذکر است در هشتاد و چهارمین جلسه شورای پورتفولیو مدیریت اکتشاف موضوعات مهمی از قبیل:

اولویت‌بندی پورتفولیوی اهداف اکتشافی با روش‌های مبتنی بر مبانی و مفروضات محاسبات اقتصادی در بستر نرم‌افزاری و خبره‌محور

ارائه ارتباط محتوایی و شکلی گزارش‌های کشف، گزارش ارزیابی پس از حفاری (PDA) و گزارش نهایی چاه از نظر پیش‌نیازها در قالب یک نقشه فرآیندی همراه با ماتریس مسئولیت

معرفی بلوک اکتشافی در محدوده یکی از اهداف اکتشافی جهت واگذاری به شرکت‌های متقاضی (قراردادهای اکتشاف به شرط توسعه) و تبیین برنامه جابجایی دکل‌های اکتشافی

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا