کد خبر: 120303162004
اخبار شرکت هاتولید و بازرگانیصنعت و معدنبه میزبانی شرکت فولاد مبارکه صورت گرفت؛

برگزاری همایش سفیران تعالی شرکت‌های گروه فولاد مبارکه

دومین گردهمایی فاز دوم پرورش سفیران تعالی شرکت‌های گروه فولاد مبارکه روز چهارشنبه نهم خردادماه به میزبانی شرکت فولاد مبارکه با موضوع «رهبری مؤثر در سازمان‌های متعالی» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فولاد، در این گردهمایی که با حضور مدیران عامل شرکت‌های گروه و مدیران تعالی در مجموعه فرهنگی فردوس فولاد مبارکه برگزار شد، موضوعات مهمی از جمله آشنایی با مفاهیم مدل و منطق رادار، ویژگی‌های رهبران سازمان‌های متعالی، نقش رهبران در تحقق مفاهیم سرآمدی در سازمان‌های پیشرو، اندازه‌گیری سبک رهبری و شناخت تیپ‌های شخصیتی تیم‌های کاری توسط رهبران مطرح شد.

این گزارش حاکی است در بخش نخست این گردهمایی، محمد ناظمی، معاون فناوری شرکت فولاد مبارکه گفت: امروزه اگر کسب‌وکارها بخواهند موفق شوند، به رهبرانی نیاز دارند که بتوانند همه خواسته‌ها و انتظارات ذی‌نفعان کلیدی و چالش‌های محیط کسب‌وکار خود را به‌صورت یکپارچه و نظام‌مند مدیریت کنند.

وی تصریح کرد: تجربه سازمان‌های برتر نشان داده تنها الگویی که می‌تواند فارغ از هر سلیقه و تجربه‌های مدیریتی پیشین به رهبری بهتر بنگاه‌ها کمک کند تا در محیط رقابتی موفق شوند و الگوی سایر کسب‌وکارها باشند، الگوی تعالی سازمانی است. در حال حاضر چارچوب این مدل در ایران از بنیاد کیفیت اروپا الگوبرداری شده و از سال ۱۳۸۲ در کشور جاری است. فولاد مبارکه نیز از اولین دوره همواره رویکردهای مدیریتی خود را با این الگو تطبیق داده و از آن انتفاع‌های زیادی کسب کرده است. این شرکت قصد دارد مسیری را که طی نموده و تجربیات خود را با شرکت‌های گروه به اشتراک بگذارد تا رشد متوازن در همه ابعاد در شرکت‌های گروه با بیشترین بهره‌وری به وقوع بپیوندد.

ناظمی افزود: فولاد مبارکه سال گذشته با شروع پروژه پرورش سفیران، رویدادهایی را برگزار کرده و برای حصول اطمینان از اینکه این مسیر در تمامی شرکت‌های گروه شرکت فولاد مبارکه به‌صورت موفقیت‌آمیز ادامه یابد، یکپارچگی در مدیریت و رهبری بنگاه‌ها ایجاد شود و الگوی ملی بنگاه‌داری محقق شود، نقشه راه تعالی گروه را همسو با چشم‌انداز و استراتژی‌های گروه تا افق ۱۴۱۰ تدوین و به شرکت‌ها ابلاغ نموده است.

وی در پایان از مدیران عامل شرکت‌ها درخواست کرد در تحقق نقشه راه تعالی و اهداف استراتژی‌های تدوین‌شده در گروه همکاری کننند تا شعار گروه فولاد مبارکه که خلق آینده‌ای بهتر برای کشور است، عملی شود.

گفتنی است رویداد پیشین پرورش سفیران تعالی با عنوان «انجام خودارزیابی» براساس مدل تعالی سازمانی و تدوین نقشه راه تعالی شرکت‌ها در اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا