بزرگداشت شاعر بلندآوازه گیلانی با حضور سهیل محمودی در بیمه سرمد

  کد خبر: 230601101416

بزرگداشت شاعر بلندآوازه گیلانی مرحوم میراحمد سیدفخری‌نژاد، متخلص به شیون فومنی با حضور سهیل محمودی و فرزند وی که از کارکنان بیمه سرمد است، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بیمه سرمد، ۲۳ شهریور ماه سالروز درگذشت میراحمد سیدفخری‌نژاد متخلص به شیون فومنی از شاعران گیلانی است.

آنک سید فخری‌نژاد، فرزند این شاعر بزرگ گیلانی از کارشناسان بیمه سرمد است و به همین مناسبت، ظهر امروز مراسم بزرگداشت وی، با حضور سهیل محمودی شاعر و ترانه‌سرای سرشناس، فرزند وی و جمعی از مدیران بیمه سرمد برگزار شد.

سهیل محمودی، در این مراسم، ضمن قدردانی و تشکر از مدیران بیمه سرمد برای برگزاری این مراسم گفت: مرحوم شیون فومنی، یکی از جدی‌ترین شاعران روزگار ما بود و همان‌طور که هر ترک زبانی در ایران ابیاتی از شعرهای شهریار را در خاطر دارد، در خطه گیلان هم هیچ گیلگی نیست که با اشعار شیون فومنی بزرگ نشده باشد و شعری از او را در حافظه‌اش نداشته باشد.

وی افزود: خوانندگان بزرگی مانند ایرج بسطامی، ناصر مسعودی و فریدون پوررضا، اشعاری از شیون فومنی را خوانده‌اند و نام او در یاد همه فرهنگ‌ دوستان نقش بسته است.

این شاعر برجسته با اشاره به توفیق مرحوم فومنی در شعر نیمایی گفت: راز ماندگاری شیون توجه به فرهنگ مردمان گیلک بود و فرهنگ آنها در اشعار و ترانه‌های او بازتاب زیادی داشت و هرچه زمان گذشته است، نام او در میان مردم ایران و به‌ ویژه مردم گیلان بیشتر شنیده می‌شود.

محمودی خاطر نشان کرد: فرزندان مرحوم شیون فومنی، به خوبی یاد و خاطره او را زنده نگه داشته‌اند و این می‌تواند برای خانواده هنرمندان دیگر الگو باشد. آنک فخری‌نژاد و برادرانش، همیشه به یاد دارند که میراث‌دار مردی هستند که بخشی از فرهنگ گیلان و ایران در هنر او متجلی شده و از شاعران مطرح کشور است.

پس از صحبت‌های سهیل محمودی، زهرا عنابستانی از گوینده‌های باسابقه رادیو و آنک سید فخری‌نژاد اشعاری از شعرای بزرگ ایران و شیون فومنی قرائت کردند.

در پایان مراسم نیز، سهیل محمودی طرحی از مرحوم شیون فومنی را که بهرنگ جدی، تصویرساز و کارتونیست کشورمان به سفارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سرمد به تصویر کشیده بود، به آنک سید فخری‌نژاد و خانواده وی تقدیم کرد.

خروج از نسخه موبایل