کد خبر: 19040190537
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالی

بهترین بازار برای سرمایه گذاری کدام است؟

به نقل از وب سایت آموزش بورس؛ سرمایه گذاری در بازار مناسب با هدف رسیدن به بیشترین سود ممکن در کوتاه ترین زمان، یکی از فاکتورهای مهم موفقیت سرمایه گذاران حرفه ای است.

اما این روزها به جز سرمایه گذاران حرفه ای افراد زیادی وجود دارند که به سرمایه گذاری و حفظ ارزش پول خود نیاز دارند اما نمی دانند کدام بازار برای سرمایه گذاری در ایران بهتر است.

انتخاب بهترین بازار برای سرمایه گذاری یکی از موضوعات مهمی است که افراد زیادی در ایران با توجه به شرایط اقتصادی به وجود آمده باید به آن توجه داشته باشند. به همین علت در ادامه به پربازده ترین بازارها برای سرمایه گذاری در ایران اشاره می کنیم.

سرمایه گذاری در چه بازاری پرسود تر است؟

در انتخاب نوع بازار هدف برای سرمایه گذاری باید به فاکتورهایی مثل میزان سرمایه اولیه، میزان تحمل ریسک، میزان دانش، مدت زمان رسیدن به سود و میزان بازدهی بازار مورد نظر دقت کنید.

هر چند بهترین سرمایه گذاری می تواند با توجه به فاکتورهایی که در بالا به آنها اشاره کردیم، متفاوت باشد اما پرسود ترین سرمایه گذاری ها را می توان به راحتی از میان بقیه انواع سرمایه گذاری تشخیص داد.

بهترین سرمایه گذاری در ایران و در بین بازارهای داخلی با توجه به میزان بازدهی این بازارها به بورس تهران تعلق می گیرد.

بورس ایران با داشتن بیشترین بازدهی نسبت به بازار طلا، املاک، خودرو، ارز و سپرده های بانکی، مطمئن ترین سرمایه گذاری امسال است.

در بین بازارهای مالی بین المللی، فارکس را می توان به عنوان بهترین بازار برای سرمایه گذاری معرفی کرد. بازاری که به علت شبانه روزی بودن و امکان انجام معاملات دوطرفه خرید و فروش در آن، پتانسیل بالایی برای کسب سود در آن وجود دارد.

با پیش بینی درست قیمت ها در بازار فارکس می توانید بهترین سرمایه گذاری را انجام دهید

بازار غیرمتمرکز فارکس که به آن بازار تبادل ارزهای خارجی نیز گفته می شود، محلی برای مبادله ارز رایج کشورها با یکدیگر است. این ارزها به صورت جفتی معامله می شوند مثلا یورو/ دلار یا دلار/ فرانک. به همین علت هم هست که فارکس به بازار جفت ارزها معروف است.

سرمایه گذاران می توانند با پیش بینی قیمت جفت ارزها و انجام معاملات در این بازار سود کنند. البته لازمه پیش بینی قیمت، یادگیری تحلیل تکنیکال، فاندامنتال، مدیریت سرمایه، روان شناسی بازار و ساخت استراتژی های معاملاتی است و همه این موارد در بستر آموزش فارکس قابل یادگیری است.

با یادگیری اصولی فارکس سرمایه گذاران می توانند در این بازار دوطرفه هم از افزایش قیمتها سود به دست بیاورند و هم با کاهش قیمت ها. همان طور که می دانید سرمایه گذاری در همه بازارهای مالی با ریسک همراه است ولی سرمایه گذاران می توانند با استفاده از آموزش فارکس به معامله گرانی حرفه ای در این بازار تبدیل شده و با یادگیری قوانین مدیریت ریسک و سرمایه، میزان ریسک و ضرر احتمالی در بازار تبادل ارزها را در کمترین حالت خود نگه دارند.

بورس بهترین سرمایه گذاری در بین بازارهای داخلی است

سرمایه گذاری در بازار بورس از بیست سال گذشته تاکنون نسبت به سایر بازارهای مالی داخلی در ایران با سود بیشتری برای سرمایه گذاران همراه بوده است و هم اکنون نیز بیشترین بازدهی مربوط به بازار سهام ایران است.

البته دقت کنید که این حرف به این معنا نیست که با خرید هر سهمی می توان به بازدهی و سود بالا در این بازار دست پیدا کرد.

سرمایه گذاران باید روش معامله کردن در بورس ایران را یاد بگیرند و بعد از آن اگر زمان کافی برای تحلیل و بررسی همه سهم ها در بازار بورس ایران را نداشتند می توانند از سیگنال بورس که توسط سایت های معتبر بورسی ارائه می شود، استفاده کنند. در این حالت افراد با استفاده از دانش معامله گری خود توانایی بررسی این سیگنال ها را خواهند داشت.

علاوه بر سیگنال بورس سرمایه گذاران می توانند از سبد سهام پیشنهادی ارائه شده توسط این سایت ها هم استفاده کنند.

با استفاده از سبد سهامی میزان ریسک پرتفوی افراد کمتر و بازدهی بیشتر می شود. معتبرترین سیگنال های بورسی، زمان ورود به معامله و خروج از آن را مشخص کنند. علاوه بر این سیگنال های بورسی ارائه شده باید متناسب با بازه‌های زمانی کوتاه مدت، میان مدت یا بلند مدت باشند.

با استفاده از سرمایه کم و اهرم معاملاتی در فارکس، بیشترین سود با کمترین سرمایه اولیه را به دست می‌آورید.

یکی از مهم ترین دلایل انتخاب فارکس به عنوان بهترین سرمایه گذاری برای ایرانیان، امکان شروع معاملات در این بازار با سرمایه کم و در حد یک دلار است. شاید فکر کنید یک دلار برای سرمایه گذاری مناسب نباشد اما در فارکس ابزاری به نام اهرم معاملاتی یا لوریج وجود دارد که این قابلیت را برای سرمایه گذاران فراهم می کند که سودی بیشتر نسبت به سرمایه اولیه خود به دست بیاورند.

لوریج در واقعی نوعی وام است که بروکرها یا کارگزاری ها در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهند تا آنها بتوانند با انجام معاملات موفق، میزان سود خود را بیشتر کنند.

البته لوریج همانند شمشیر دولبه است و در صورتی که افراد بدون استفاده از آموزش فارکس، از لوریج استفاده کنند، همه یا بخش بزرگی از سرمایه خود را از دست می دهند.

با سرمایه گذاری در بورس، علاوه بر حفظ ارزش پول در برابر تورم می توان سرمایه اولیه را بیشتر کرد.

شرکت های بورسی همزمان با رشد تورم و افزایش قیمتها، قیمت محصولات خود را افزایش می دهند. بنابراین طبیعی است که در بیشتر مواقع قیمت سهام این شرکت ها افزایش پیدا کند.

سرمایه گذاران می‌توانند با خرید سهام در بورس به جای سرمایه گذاری در سایر بازارهای کم بازده تر مثل سپرده های بانکی، ارزش سرمایه خود را در برابر گذشت زمان و تورم حفظ کنند اما این همه ماجرا نیست.

اگر سرمایه گذاران بتوانند با انجام معاملات هوشمندانه و شناسایی سهم های پر بازده، پرتفوی مناسبی برای خود بچینند، می توانند علاوه بر حفظ ارزش پول، با سودهای به دست آمده از بورس، سرمایه خود را بیشتر کنند.

همان طور که در قسمت قبلی گفتیم برای ساخت یک پرتفوی مناسب بورسی می توان از سبد سهام پیشنهادی معتبرِ ارائه شده توسط سایت های بورسی استفاده کرد. با استفاده از این سهام های پیشنهادی می توانید به کسب سود در بازار بورس امیدوار باشید.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا