بهروز کمالوندی: به سمت ساخت بمب هسته‌ای نخواهیم رفت

  کد خبر: 11050194796

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران گفت: از اظهارات اسلامی در مورد توانایی ایران در دستیابی به بمب هسته‌ای اشتباه برداشت شده است. ایران به دلیل توانمندی‌های استراتژیک خود نیازی به بمب هسته‌ای ندارد و به سمت ساخت بمب هسته‌ای هم نخواهد رفت.

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در گفتگو با شبکه المیادین گفت: طبق قانون مجلس شورای اسلامی و به منظور حفظ منافع ملت ایران، مجموعه‌ای از وظایف را انجام دادیم. یکی از کار‌هایی که انجام دادیم راه اندازی ۱۰۰۰ دستگاه سانتریفیوژ IR۶ بود و از دیروز شروع به تزریق گاز به این ماشین‌ها کردیم.

به گزارش ایسنا، کمالوندی تاکید کرد: ما روند غنی سازی را برای رفع نیاز‌های کشور ادامه خواهیم داد. ما قبلاً برنامه خود را به آژانس بین المللی انرژی اتمی اطلاع داده‌ایم و طرف‌های دیگر مذاکرات هم می‌دانند که ما در این باره قانون داریم.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به سخنان اخیر محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی و برداشت‌های از این سخنان، گفت: از اظهارات اسلامی در مورد توانایی ایران در دستیابی به بمب هسته‌ای اشتباه برداشت شده است.

ایران به دلیل توانمندی‌های استراتژیک خود نیازی به بمب هسته‌ای ندارد و به سمت ساخت بمب هسته‌ای هم نخواهد رفت.

وی همچنین گفت: اگر طرف‌های دیگر به تعهدات خود بازگردند، ما نیز در چارچوب توافق هسته‌ای به تعهدات خود باز خواهیم گشت.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی شب گذشته نیز در گفتگو با خبر ۲۱ شبکه یک سیما گفت: کار تزریق گاز به ۵۰۰ ماشین آی. آر. شش انجام شده است و این موضوع به طور کامل به اطلاع آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز رسیده است.

کمالوندی افزود: این یکی از رویکرد‌های رسیدن به توان ۱۹۰ هزار سو در حوزه انرژی اتمی است.

خروج از نسخه موبایل