تأسف وزیر اقتصاد فرانسه از توقف مذاکره برای اخذ مالیات از غول های دیجیتال

  کد خبر: 031201121746

ترجمه: محمود نواب مطلق

«برونولومِر» وزیر اقتصاد فرانسه از اینکه آمریکا، عربستان و هند، مذاکرات برای برقراری مالیات بر غول های فناوری دیجتالی «گوگِل، آمازون، فیس بوک و اَپِل» را متوقف کرده‌اند اظهار تأسف کرد.

در صورتیکه دراین خصوص توافقی جهانی صورت نپذیرد وی خواستار اجرای این مالیات بر غول های فناوری دیجیتالی بوسیله کشورهای اروپایی شده‌است.

وزیراقتصاد فرانسه روز دوشنبه ۲۰ فوریه قبل از برگزاری اجلاس وزرای اقتصاد گروه ۲۰ در هند ضمن ابراز تأسف ازاین موضوع گفت: «مذاکرات سازمان همکاری و توسعه اقتصادی برسر برقراری مالیات بر غول های فناوری دیجیتالی به‌دلیل مخالفت چند کشور از جمله آمریکا، عربستان و هند متوقف شده‌ است.

ما خواستار ازسرگیری مذاکرات برای برقرای این مالیات هستیم و درصورتیکه این اتفاق رخ ندهد باید به فکر راه‌حل هایی اروپایی باشیم.

من بارها براین نکته تأکید کرده‌ام اگر گروه ۲۰ و سازمان همکاری و توسعه اقتصادی نتوانند برسر برقراری این مالیات برغول های فناوری دیجیتالی به توافق برسند ما در اروپا به دنبال اجرایی شدن آن هستیم.»

وزیراقتصاد فرانسه یادآوری کرد:« فرانسه قبلا این مالیات را به اجرا گذاشته و از این مسیر سالانه هفتصد میلیون یورو کسب کرده است.»

مالیات بر غول های فناوری دیجیتالی یکی از دو ستون اصلی توافقنامه ایست که با عنوان«رکن یک» در سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در حال مذاکره است.

این توافق به منظور برقراری رقابتی منصفانه در سطح جهان با موضوع مالیات بر شرکت های تجاری درحال بررسی است. ستون دیگر این توافقنامه با عنوان «رکن ۲» موضوع برقراری مالیات حداقل ۱۵درصد بر منافع شرکتهاست.

«برونولومِر» وزیر اقتصاد فرانسه در مورد رکن ۲ گفت: «دراین مورد پیشرفت مذاکرات مناسب بوده است و ظرف چند ماه آینده به اجرا درخواهد آمد؛ حتی اگر آمریکا نظام مالیاتی مخصوص خود«جیلتی» را اجرا کند.»

منبع: لوموند

خروج از نسخه موبایل