تامین خسارت از سوی صندوق حوادث طبیعی در ایستگاه برنامه و بودجه

  کد خبر: 08050194022

پرداخت خسارت از سوی صندوق حوادث طبیعی در گرو تامین اعتبار مربوطه از سوی سازمان برنامه و بودجه است

صندوق حوادث طبیعی ارزیابی خسارات ناشی از سیل اخیر را با جدیت ادامه می دهد و پرداخت آن نیز در گرو تامین منابع و اعتبارات تعهدشده از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، پرویز خسروشاهی در گفتگوی ویژه خبری جمعه شب با اعلام این مطلب افزود: سقف تعهد صندوق یادشده برای پوشش خسارت هر واحد مسکونی سیصد میلیون ریال است و مالکان زیاندیده برای دریافت این مبلغ نیازی به مراجعه حضوری نخواهند داشت.

قائم مقام بیمه مرکزی با تشریح انواع پوشش های حوادث و شیوه جبران خسارات ناشی از سیل اخیر، خاطرنشان کرد: بر اساس قانون مصوب مجلس، ده درصد از حق بیمه مربوط به صندوق حوادث طبیعی از محل قبوض پرداختی مردم تامین می شود و نود درصد باقیمانده از تکالیف سازمان برنامه و بودجه به شمار می رود که تا این لحظه تامین نشده است.

عضو هیات عامل بیمه مرکزی با اشاره به ظرفیت های قابل توجه صندوق حوادث طبیعی نسبت به انجام تکالیف قانونی سازمان برنامه بودجه و جبران خسارات سیل زدگان ابراز امیدواری کرد.

شایان ذکر است صنعت بیمه در هنگام وقوع حوادث طبیعی همواره در کنار ایفای تعهدات حرفه ای و پرداخت خسارت بیمه گذاران آسیب دیده به انجام مسئولیت های اجتماعی خود نیز پرداخته است.

خروج از نسخه موبایل