تداوم صادرات غلات روسیه به مصر، ترکیه و ایران

  کد خبر: 28010178335

ترجمه: سلیم حیدری

داده‌ها نشان می دهد که حمل و نقل غلات به برخی از مشتریان عمده آن ادامه دارد.

بلومبرگ به نقل از مدیر کل موسسه مطالعات بازار کشاورزی مستقر در مسکو، دیمیتری ریلکو، گزارش داد که روسیه به صادرات غلات به برخی از بزرگترین مشتریان خود از جمله مصر، ترکیه و ایران ادامه داده است.

او گفت که با وجود افزایش هزینه های حمل و نقل، تامین غلات همچنان حفظ شده است.

بر اساس گزارش Logistics OS، نزدیک به ۹۰۰۰۰۰ تن گندم تا کنون در بنادر روسیه بارگیری شده است که مطابق با سرعت ماه مارس (ماه گذشته) است.

داده‌های AgFlow همچنین نشان داد که صادرات روسیه از کالاهای کشاورزی کلیدی، از جمله گندم، تنها ۱ میلیون تن در ۱۳ روز اول آوریل کاهش یافته است.

این بدین معنی است که ارسال محموله‌های خارج از کشور به سطح مشابه در ماه مارس (ماه گذشته) نزدیک شده است.

هفته گذشته، وزارت کشاورزی ایالات متحده همچنین برآورد خود برای صادرات گندم روسیه در فصل جاری را به ۳۳ میلیون تن افزایش داد که فقط ۲ میلیون تن کمتر از پیش بینی قبل از بحران اوکراین است.

بر اساس سهمیه روسیه، صادرات روسیه از فوریه تا ژوئیه (بهمن تا دی) به ۸ میلیون تن محدود شده است.

به گفته Rylko، محموله ها در ماه آوریل و در ماه های آینده کاهش می یابد، که او این اتفاق را به افزایش ارزش روبل و مالیات‌های بالای صادرات نسبت می دهد.

مالیات صادرات در حال حاضر به رکورد ۱۰۱.۴۰ دلار در هر تن رسیده است. این رقم به معنای دریافت حدود ۳ میلیون دلار برای مسکو برای هر محموله ۳۰۰۰۰ تنی گندم است.

UkrAgroConsult می گوید که هزینه های حمل و نقل از منطقه دریای سیاه نیز در حال افزایش بوده است و نسبت به سال گذشته به دلیل خطرات جنگ از ۵۰ درصد به ۸۰ درصد افزایش یافته است.

بلومبرگ گفت مصر در آخرین مناقصه خرید گندم در روز چهارشنبه یک محموله از روسیه رزرو کرده است. این در حالیست که فرانسه عمده خریدها را بر عهده گرفته است.

منبع: راشاتودی

خروج از نسخه موبایل