تدوین برنامه های ارتقاء بهره وری شرکت ملی نفت ایران در سال ۱۴۰۲

  کد خبر: 091101118883

مدیریت ساختار شرکت ملی نفت ایران در راستای تدوین برنامه های ارتقاء بهره وری شرکت ملی نفت ایران در سال آینده با همکاری آموزش مرکزی اقدام به برگزاری دوره آموزشی کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، قاسمعلی بازآیی، مدیر ساختار شرکت ملی نفت صبح امروز در دوره آموزشی “تدوین برنامه های ارتقا بهره وری سال ۱۴۰۲ شرکت ملی نفت ایران با رویکرد مسئله شناسی” که به همت مدیریت ساختار و با همکاری آموزش مرکزی و مشارکت نمایندگان شرکت های فرعی در سالن همایش های مدیریت ساختار برگزار شد، بهره وری را رویکردی متعالی خواند که تلاش دارد از منابع به صورت کارا و اثربخش استفاده کند.

وی یکی از سیاست های اساسی دولت سیزدهم در مسیر توسعه ملی را رشد بهره وری خواند و گفت: براساس قانون برنامه ششم توسعه مقرر است ۲.۸ درصد از رشد اقتصادی کشور از محل ارتقای بهره وری تأمین شود؛ از سویی دیگر مبتنی بر بند (و) تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کشور، تمام شرکت های دولتی مکلفند، ضمن تدوین برنامه های ارتقای بهره وری و تخصیص منابع لازم برای اجرای آن، عملکرد اجرایی برنامه ها را به صورت فصلی در اختیار سازمان ملی بهره وری قراردهد.

بازآیی ادامه داد: از این رو شرکت ملی نفت ایران به عنوان یکی از قدیمی ترین و بزرگترین بنگاه های اقتصادی کشور، ضمن اتخاذ رویکردهای مبتنی به بهره وری در سال های اخیر، ارتقای بهره وری را به عنوان یکی از سیاست های اساسی خود مدنظر قرارداده است.

وی با اشاره به اجرای طرح استقرار نظام مدیریت بهره وری در سطح ستاد شرکت ملی نفت ایران و ۴ شرکت فرعی به صورت پایلوت در سال ۱۳۹۷، اظهار کرد: با اجرای این طرح که در راستای پاسخگویی به تکالیف برنامه ششم توسعه عملیاتی شد، شاخص های عمومی و اختصاصی شرکت های مشمول طرح و آسیب شناسی روند تغییرات شاخص ها پایش و برنامه های ارتقای بهره‌وری آنها تدوین شد.

به گفته مدیر ساختار شرکت ملی نفت ایران، این مدیریت با هماهنگی سازمان ملی بهره وری و اداره کل تعالی و تشکیلات و روش های وزارت نفت و در قالب چارچوب های ابلاغی، از سال ۱۳۹۹ و مبتنی بر تبصره های قانون بودجه در حوزه بهره وری، نسبت به تدوین برنامه های ارتقای بهره وری شرکت های فرعی اقدام و گزارشات پیشرفت این برنامه ها را به مراجع ذیربط ارائه کرده است.

بازآیی اظهار امیدواری کرد شرکت ملی نفت ایران بتواند با مشارکت مطلوب همکاران در سال ۱۴۰۲ نیز نتایجی در خور در عرصه بهره وری ملی ارائه کند.

خروج از نسخه موبایل