تدوین ۳ رویداد ملی کاشان در تقویم گردشگری

  کد خبر: 24030186775

خدیجه محمدی

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد که حداقل ۳ رویداد ملی در ارتباط با کاشان مورد حمایت وزارتخانه از نظر ملی و اطلاع‌رسانی قرار خواهد گرفت که عناوین ۳ رویداد را وزارت ارشاد اعلام خواهد کرد.

علی اصغر شالبافیان در حاشیه افتتاح مرکز اقامتی، تفریحی عمارت ماندگار در کاشان در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص رویداد‌های ملی مورد حمایت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: اداره کل گردشگری داخلی وزارتخانه تقویم رویداد‌های کشور را فراهم می‌کند که کاشان با توجه به ظرفیت‌های متنوع حوزه گردشگری آن از جمله طبیعت گردی و گردشگری آیینی نقش قابل توجهی را دارد.

او گفت: شهرستان کاشان از جهات متعدد توانسته در سالیان اخیر نقش خود را در حوزه گردشگری داخلی و ورودی به خوبی ایفا کند که حفظ این پیشگامی با تنوع محصولات جدید در طول سال ضروری است به گونه‌ای که گردشگران داخلی به ویژه سفر خود به کاشان را محدود به فصل خاصی از سال نکنند.

اجرای ۲ طرح حمایتی برای مراکز اقامتی

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین از اجرای ۲ طرح حمایتی پیوستن تاسیسات اقامتی کشور به طرح بهینه سازی مصرف گاز و تکمیل و تجهیز مراکز اقامتی در قالب تفاهم نامه با صندوق توسعه ملی خبر داد.

به گفته شالبافیان، خوشبختانه با پیگیری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مساعدت وزیر نفت یک کمک بسیار قابل توجهی پس از ابلاغ قانون بودجه برای تاسیسات گردشگری به ویژه اقامتی در قالب محاسبه هزینه گاز بهای تاسیسات گردشگری برابر با تعرفه خدمات جذب شد.

او می‌گوید: پیوستن تمامی تاسیسات اقامتی کشور به طرح بهینه سازی مصرف گاز به تمام واحد‌های استانی شرکت ملی گاز ابلاغ شد که برابر این طرح امکان بهره برداری تاسیسات گردشگری به صورت رایگان از این طرح وجود دارد.

معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: اقدام حمایتی کاهش تعرفه گازبها و مشمول شدن تاسیسات اقامتی در زمره طرح بهینه سازی مصرف گاز می‌تواند در کاهش هزینه‌های انرژی مراکز اقامتی نقش آفرینی کند.

شالبافیان گفت: در حوزه حمایت‌های مالی برای تکمیل و تجهیز مراکز اقامتی تفاهم‌نامه خوبی با صندوق ملی توسعه انجام شده است که به غیر از احداث مجموعه‌های اقامتی وام‌ها نیز به تجهیز و بازسازی واحد‌های اقامتی اختصاص می‌یابد و حتی سهم استانی تخصیص‌ها در همکاری با صندوق توسعه ملی در ماه‌های آینده تدوین و ابلاغ خواهد شد.

تنوع مقاصد گردشگری با تاکید بر روستا‌های گردشگرپذیر کاشان

او گفت: نباید ظرفیت گردشگری فقط متوجه نقاط خاصی در کاشان شود و به این نکته توجه کنند که اقصی نقاط شهرستان کاشان دارای ظرفیت ویژه گردشگری و روستا‌های هدف گردشگری است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: به همین دلیل یکی از برنامه‌های اصلی در شهرستان کاشا‌ن تنوع مقاصد گردشگری با تاکید بر روستا‌های گردشگر پذیر است.

شالبافیان برای افتتاح مرکز اقامتی تفریحی عمارت ماندگار و شرکت در همایش گردشگری آیینی در مشهد اردهال به کاشان سفر کرده است.

خروج از نسخه موبایل