کد خبر: 04020023475
بانک و بیمهروزنامه

تشریح اقدامات بانک سپه در سال۱۳۹۹

مدیرعامل بانک سپه به تشریح اقدامات مؤثر این بانک با محوریت اعتباری درخصوص حمایت از اشخاص و واحدهای آسیب‌دیده از ویروس کرونا در سال ۱۳۹۹پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک سپه، محمدکاظم چقازردی، مدیرعامل بانک سپه، اختصاص بیش از ۶هزار میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی به مستأجرین آسیب‌دیده از کرونا را از اقدامات موثر این بانک در سال ۹۹عنوان کرد و افزود: این رقم در قالب ودیعه مسکن به مستأجرین حائز شرایط و آسیب‌دیده از ویروس کرونا پرداخت شده است.

محمدکاظم چقازردی با اعلام اینکه تسهیلات تکلیفی بانک سپه در ۶بخش ارائه شده است، گفت: نزدیک به ۳۸هزار میلیارد ریال مجموع پرداختی اختصاص یافته به تسهیلات‌گیرندگان در حوزه‌های؛ حوادث قهری، تسهیلات خرید یا ساخت مسکن آزادگان، جانبازان و خانواده شهدا (بنیاد شهید)، تسهیلات بهسازی، نوسازی و سرمایه گردش واحدهای نانوایی، اشتغال ایثارگران از طریق صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران، تسهیلات پرداختی ارزان‌قیمت مسکن و …به مجموعه نیروهای مسلح و نیز تسهیلات خرید یا ساخت مسکن قضات قوه قضائیه، نخبگان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها است.

مدیرعامل بانک سپه با بیان اینکه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج طی پنج سال اخیر روند صعودی در این بانک داشته است، گفت: پرداخت نزدیک به ۲۹هزار میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه ازدواج برای کمک به تسهیل ازدواج جوانان در سال ۱۳۹۹نشان از هم‌راستایی برنامه‌های این بانک با سیاست‌های دولت دارد.

چقازردی همچنین درخصوص اقدامات بانک سپه در زمینه تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی گفت: در این بخش که از جمله تکالیف ابلاغی بانک مرکزی است، نزدیک به ۷هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب مشارکت مدنی (بهسازی و نوسازی مسکن) به سرپرستان خانواده‌های واجد شرایط پرداخت گردید.

رئیس هیأت مدیره بانک سپه تصریح کرد: بانک سپه به‌منظور کمک به خوداتکایی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام‌خمینی(ره) و سازمان بهزیستی سال گذشته ۴هزار و چهارصد میلیارد ریال به اشتغال خانوارهای واجد شرایط اختصاص داد.

چقازردی افزود: بانک سپه سال گذشته ۵هزار و ۷۰۰میلیارد ریال در قالب بیش از ۴۶هزار فقره تسهیلات به کسب‌وکارهای آسیب‌دیده ناشی از ویروس کرونا اختصاص داده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا