تقصیر مردم است (طنز)

  کد خبر: 200601100741

خودروها را بی زاپاس و ضبط به ما تحویل دادند!

راضیه حسینی

برخی واردکنندگان چندی پیش خبر دادند، قطعات خودروهای وارداتی که در گمرک و بنادر قرار دارند به سرقت رفته است.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی: «در مدتی که خودرو در محوطه پارکینگ منطقه بوده است برخی قطعات را خارج کرده‌اند. این قطعات شامل زاپاس، ضبط صوت و کامپوتر خودرو می‌شود و خودروها با این وضع به ما داده شد.

اگر خودروها زودتر تعیین تکلیف می‌شدند، شاهد این زیان‌ها نبودیم.»

اصلاً اگر مردم دنبال خودروهای وارداتی نبودند این مشکل پیش نمی‌‌آمد. در واقع مقصر اصلی خریداران‌اند. دزد که در هر صورت کار خودش را می‌کند. نمی‌تواند خودروی وارداتی ببیند و وسوسه نشود. امنیت پارکینگ هم فقط در صورتی کار می‌کند که کل ماشین بخواهد ناپدید شود.

مسئولیتی در قبال قطعات خودرو ندارد. در واقع اگر سارقین خودرو را قطعه قطعه کنند و هر بار تکه‌ای را خارج کنند و سرآخر همه را دوباره سرهم کنند، امنیت پارکینگ مسئولیتی بابت این قضیه ندارد. مشکل از سارقین است که تنبل‌اند و فقط به بردن زاپاس و ضبط اکتفا می‌کنند.

با این اوصاف فقط یک مقصر می‌ماند. مردم. چرا باید دنیال خودروی خارجی باشند که برود در گمرک، سرقت شود، خبرش پخش شود و مسئولان را ناراحت کند؟

مگر خودروهای داخلی ما چه مشکلی دارند؟ گاهی حتی بدون این‌که سرقتی اتفاق بیفتد بدون زاپاس و ضبط  به مشتری تحویل داده می‌شوند. تازه قطعاتی مثل ایربگ که هیچ سارقی نمی‌تواند کش برود را هم ندارند.

اگر خودروی داخلی بخرید میزان توقع‌تان آن‌قدر پاییین می‌آید که از نبود هیچ قطعه‌ای متعجب و عصبی نخواهید شد. همین که خودرو حرکت کند، و البته از حرکت بایستد کافی است. باقی دیگر زلم زیمبوهای اضافی هستند و خیلی به کار نمی‌آیند.

هنوز هم دیر نشده شانس خودتان را در قرعه‌کشی خودروهای داخلی امتحان کنید. تازه کلی هم هیجان دارد. منتظر می‌مانید ببینید اسم‌تان درمی‌آید یا نه. بعد که درآمد کلی ذوق می‌کنید از این‌‌‌‌که برنده شده‌اید و می‌توانید خودرو بخرید.

این‌قدر مسئولان محترم گمرک را اذیت نکنید. خوراک خارجی برای سارقین فراهم نکنید. بگذارید همه چیز داخلی بماند.

خروج از نسخه موبایل