کد خبر: 180403165550
اقتصادتولید و بازرگانیصنعت و معدنفناوری اطلاعات و ارتباطاتحسین سلاح ورزی:

توسعه «آی سی تی» به تعیین تکلیف تحریم‌ها گره خورده است

یک عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: برای هر آنچه در حوزه آی سی تی در ایران انجام شود باید تحریم‌ها تعیین تکلیف و وضعیت ایران در FATF مشخص شود.

به گزارش ایلنا، حسین سلاح ورزی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در نشست فرصت ها و چالش های صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: از سال های گذشته تا کنون و حتی پیش از انقلاب اوضاع به این گونه بوده که مردم و مدیران در ایران همواره دوست داشتند که از ظرفیت‌ها و امکانات بگویند و از مشکلات صحبت کردن خوشایند آنها نبوده است.

وی افزود: در ایران دو سال است که اکسپو برگزار شده و گفته می شود که بیش از ۲۰۰۰ مهمان خارجی در این رویداد حضور پیدا کردند که به آنها بلیط و هتل رایگان داده می‌شود اما در نهایت تراز تجارت غیرنفتی ایران در سال گذشته منفی می‌شود.

وی افزود: من در حوزه آی سی تی تخصص ندارم اما به عنوان صاحب یک کسب و کار می دانم که برای هر آنچه در حوزه آی سی تی در ایران انجام شود باید تحریم ها تعیین تکلیف شود و وضعیت ایران در اف ای تی اف مشخص شود و این دیگر نفت نیست که بگوییم که صادر می کنیم و به جایش چای می گیریم.

سلاح ورزی ادامه داد: بنابراین کارشناسان صنعت ای سی آی باید سطح توقعات خود را افزایش دهند و از تصمیم گیرندگان کشور بخواهند وضعیت تحریم ها و اف ای تی اف را مشخص کنند و بگویند که ای سی تی چقدر در افزایش تولید ناخالص داخلی کشور موثر است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا