توسعه همکاری بانک تجارت با پتروشیمی خلیج فارس

  کد خبر: 29100065874

دکتر اخلاقی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس را از بزرگترین و مهمترین مشتریان بانک تجارت برشمرد و بر ضرورت همکاری با این شرکت از طریق ارائه بهترین خدمات مالی و بانکی متناسب با طرح‌های توسعه‌محور این هلدینگ تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک تجارت، دکتر هادی اخلاقی فیض آثار مدیرعامل این بانک با حضور در شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ضمن تبریک انتصاب دکتر علی عسگری به سمت مدیرعاملی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس بر آمادگی بانک تجارت برای توسعه هرچه بیشتر همکاری‌ها تاکید کرد.

مدیرعامل در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از روند همکاری‌های بانک تجارت با شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس از تمرکز بیش از ۱۵ درصدی مجموع ظرفیت‌های مالی و لجستیکی بانک تجارت در این هلدینگ خبر داد و گفت: هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و شرکت‌های زیرمجموعه آن را در مجموع بزرگترین و مهمترین مشتری بانک تجارت می‌دانیم و به همین دلیل در همکاری با این شرکت همواره آماده ارائه بهترین و سریع‌ترین خدمات مالی و بانکی متناسب با طرح‌های توسعه‌محور این هلدینگ بزرگ صنعت پتروشیمی هستیم.

دکتر اخلاقی با اشاره به سطح خدمات تسهیلاتی و تعهداتی بانک تجارت در تعامل با هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس گفت: این تسهیلات و تعهدات در راستای اجرا و تکمیل پروژه‌ها و تامین خوراک شرکت‌های تحت پوشش هلدینگ صورت گرفته و ما همچنان آماده به کارگیری بیش از پیش توان داخلی و بین‌المللی بانک تجارت برای توسعه این حمایت‌ها هستیم.

مدیرعامل به ظرفیت‌های ارزی و بین‌المللی بانک تجارت اشاره کرد و گفت: از سال ۱۳۹۷ و پس از امضای تفاهمنامه بانک تجارت با شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس فصل جدیدی در تعامل بین دو مجموعه گشوده شد و ما در این دوران از اقداماتی همچون انتشار اوراق گرفته تا اعطای تسهیلات به پرسنل شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ بزرگ پتروشیمی خلیج فارس با افتخار همواره در خدمت توسعه صنعت استراتژیک پتروشیمی کشور بوده و هستیم.

علی عسگری مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس سابقه همکاری این شرکت با بانک تجارت را بیانگر رابطه‌ای راهبردی دانست و گفت: تعامل صمیمانه بانک تجارت و شرکت‌های هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس همواره کارگشا بوده و امیدواریم همانطور که در گذشته شاهد همکاری موفق بین دو مجموعه بوده‌ایم، در آینده نیز این روابط گسترده‌تر و تهاجمی تر از قبل ادامه یابد.

وی با بیان اینکه افزایش سودآوری و توسعه حجم فرآوری محصولات پتروشیمی از طریق تکمیل زنجیره تولید از برنامه‌های آتی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس به شمار می‌رود افزود: برای این منظور تکمیل پروژه‌های ناتمام و پیگیری طرح‌های میان دستی با نگاه ملی در راستای تولید ثروت و ارزش‌آفرینی از طریق جلب مشارکت‌های مردمی و تاسیس صندوق‌های سرمایه‌گذاری، در کنار همکاری بیشتر با بانک‌ها در دستور کار این هلدینگ خواهد بود.

شریفیان معاون مدیرعامل بانک تجارت در امور راهبری بازار و توسعه کسب و کار نیز با اشاره به تاریخچه همکاری بانک تجارت با وزارت نفت و صنعت پتروشیمی گفت: از زمان احداث ساختمان هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس تا امروز شعبه بانک تجارت در طبقه همکف این مجموعه فعال بوده و ارتباط ما با این هلدینگ همواره یک رابطه استراتژیک شراکت است و به‌عنوان مشاور بانکی و مالی در بسیاری از طرح‌های توسعه‌محور شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ حضور و مشارکت داشته‌ایم.

اخذ رتبه اول بالاترین رتبه فروش، رتبه اول بالاترین ارزش افزوده، رتبه اول بیشترین سودآوری، رتبه اول گروه پتروشیمی از جمله دستاوردهای شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در سال‌های اخیر به شمار می‌رود. شرکت‌های پتروشیمی بندر امام، ارومیه، ایلام، کارون، اروند، شهید تندگویان، خوزستان، بوعلی سینا، نوری و پارس و شرکت‌های مبین انرژی خلیج فارس و فجر انرژی خلیج فارس از جمله شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس به شمار می‌روند.

خروج از نسخه موبایل