تولید آیفون جدید اپل کمتر شد

  کد خبر: 160801107452

اپل انتظار دارد تولید آیفون ۱۴ حداقل سه میلیون دستگاه کمتر از میزانی باشد که اوایل امسال پیش بینی کرده بود.

به گزارش ایسنا، بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت: اپل و تولیدکنندگان قراردادی این شرکت، اکنون قصد دارند ۸۷ میلیون دستگاه یا کمتر از این میزان، آیفون تولید کنند.

این کاهش عمدتا به دلیل تقاضای ضعیف‌تر برای مدل‌های آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس است که در مقایسه با مدل‌های پیشرفته‌تر پرو، ارزان‌تر هستند. همچنین پایگاه‌های تولیدی مانند پایگاه ژنگژو که بزرگترین کارخانه تولید آیفون در چین است، با مشکلات تامین قطعه روبرو هستند و تحت قرنطینه کووید ۱۹ قرار دارند.

به گفته تحلیلگران بانک جفریز، فروش مدل‌های آیفون ۱۴ و پلاس، از زمان ورود به بازار، به سرعت ضعیف شده و کاهش فروش این مدل‌ها در چین که بزرگترین بازار تلفن هوشمند جهان است، شدیدتر بوده است.

اپل پس از این که افزایش تقاضای پیش بینی شده را مشاهده نکرد، افزایش برنامه‌ریزی شده تولید مدل‌های آیفون جدید را لغو کرد.

اپل روز یکشنبه اعلام کرد تقاضا برای مدل‌های آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس قوی مانده است اما تولید این مدل‌ها با قرنطینه در ژنگژو، تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

تحلیلگران شرکت “اس ام بی سی نیکو” روز جمعه پیش بینی خود از تولید سال ۲۰۲۲ آیفون‌های جدید را از ۹۱ میلیون دستگاه، به ۸۵ میلیون دستگاه کاهش دادند. این شرکت پیش بینی از میزان تولید مدل‌های پرو را بالا برد و همزمان میزان تولید مدل‌های استاندارد آیفون را کاهش داد.

کارخانه ژنگژو که توسط گروه فاکسکان اداره می‌شود و به آیفون سیتی معروف است، قطب اصلی تولید مدل‌های پرو به شمار می‌رود.

این کارخانه شاهد نارضایتی گسترده کارگران و ترک کار توسط آنها به دلیل سیاست‌های کنترل کووید فاکسکان بوده است. این شرکت تایوانی، دستمزدها را افزایش داده و تدابیر بیشتری را به کار گرفته تا رفاه کارگران را بهبود دهد.

قرنطینه ژنگژو توسط دولت چین، تا ۹ نوامبر ادامه خواهد داشت و اکنون فاکسکان اعلام کرده که با دولت برای ریشه‌کنی پاندمی و به حداقل رساندن اختلال ناشی از آن، همکاری می‌کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، مشکل بزرگتر اپل در هفته‌های آینده، ممکن است افت تقاضا برای آیفون باشد. سیاست سخت‌گیرانه چین، اعمال قرنطینه‌های ناگهانی در سراسر این کشور را به دنبال داشته و فعالیت اقتصادی را سرکوب کرده است.

آمار روزانه ابتلا به کووید ۱۹ به بالاترین رکورد شش ماه اخیر صعود کرده و باعث شده است مقامات چینی اعلام کنند سیاستهای کنترل شیوع بیماری را حفظ خواهند کرد.

خروج از نسخه موبایل