کد خبر: 200403165846
اخبار شرکت هااقتصادانرژی

تولید سدیم فرمات در پتروشیمی نخل آسماری

علیرضا برزین مدیرعامل شرکت پتروشیمی نخل آسماری در حاشیه نشست شورای‌عالی پروژه‌ها گفت: برای نخستین مرتبه در کشور سدیم فرمات در این مجتمع پتروشیمی تولید شد.

عصر اقتصاد: وی افزود: بخش قابل‌توجهی از این ماده در صنایع حفاری نفت و گاز استفاده می‌شود. ازاین‌رو، شرکت‌های مانند اویک، اویکو، سروک آذر، عملیات اکتشاف نفت و سایر شرکت‌هایی فعال در حوزه حفاری صنایع نفت و گاز می‌توانند مشتری‌های سدیم فرمات تولیدی نخل آسماری باشند. همچنین این ماده در صنایع چرم، نساجی، یخ‌زدایی نیز مصرف قابل‌توجهی دارد.

مدیرعامل پتروشیمی نخل آسماری گفت: این محصول ارزشمند در زنجیره ارزش پنتا اریتریتول تولیدی شرکت پتروشیمی نخل آسماری قرار دارد که افزون بر کاربرد در صنایع نفت و گاز در صنایع چاپ و غذایی و پوشش سطوح راه‌های ارتباطی کاربرد دارد.

مطالب پیشنهادی

طرح‌های سرمایه‌گذاری صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت با هدف تقویت و تحکیم‌بخشی به منابع ورودی صندوق‌ها برای اکنون و آینده به عنوان برنامه «خلق منابع پایدار» برنامه‌ریزی شده‌اند.

درآمدهای اقتصادی و مالی شرکت‌های گروه اقتصادی صندوق‌ها برای انجام تعهدات قانونی صندوق‌ها در برابر ذی‌نفعان مورد استفاده قرار می‌گیرد، توسعه و رشد سرمایه‌گذاری‌ها جهت نیل به این هدف است.

بارزترین تعهدات این حوزه، تأمین منابع لازم برای پرداخت مستمری و مقرری جاری و پوشش روند افزایش تعهدات در آینده در پرتو تحکیم‌بخشی به سرمایه‌گذاری‌هاست.

هر ماه بخش عمده ای از منابع موردنیاز پرداخت مستمری و مقرری بازنشستگان و بازماندگان صنعت نفت از منافع اقتصادی سرمایه‌گذاری‌ها تامین می‌شود. صندوق نفت یکی از پایدارترین و منظم‌ترین سازوکارهای تأمین منابع برای پرداخت‌های حوزه مستمری و مقرری را دارد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا