تینا و کمند به بازار می‌آیند (طنز)

  کد خبر: 21040190955

رییس پلیس راهور فراجا: «براساس ابلاغ سازمان استاندارد خودروهای سمند و تیبا شماره‌گذاری نمی‌شوند.»

راضیه حسینی

تصمیمات ایران‌خودرو و سایپا: الف_ از آن‌جایی که هیچ‌کدام از خودروهای تولید داخل از بین نمی‌روند، بلکه از شکلی به شکل دیگر تغییر خواهند کرد، خودروهای سمند و تیبا کمی به روز می‌شوند. تیبا نیو فیس‌لیفت و سمند فول آپشن وارد بازار خواهند شد.

انتظار ندارید که با این همه تغییرات، سمند و تیبا باز هم به قیمت قبل فروخته شوند؟ قیمت‌ها از پایه یک میلیارد تا فول‌آپشن یک میلیارد و چهارصد اعلام می‌شود. حالا اگر دست‌تان رسید بیایید شماره‌گذاری کنید. پشیمانی هم دیگر سودی ندارد. آن سمند و تیبای ارزان را لولو برد.

هرچند خریداران این خودروهای جدید هر چه دنبال آپشن‌های نیو و تازه می‌گردند چیزی جز دو سه تا زه اضافه پیدا نمی‌کنند. خودشان را دل‌داری می‌دهند که حتماً در تجهیزات موتوری و ایمنی، متفاوت شده. مثلاً این یکی دیگر حتماً عوض دو تا، چهار تا ایربگ دارد. یا حداقل هما دوتا باز می‌شوند.

ب_ طی یک اقدام ضربتی، خودروهای سمند و تیبا از چرخه تولید حذف خواهند شد. مراسم یادبود و خداحافظی گرفته می‌شود. روی شیشه‌ جلوی آخرین تیبا و سمند جمله یادگاری نوشته می‌شود و تمام.

از فردای خداحافظی، دو خودروی جدید وارد چرخه تولید می‌شوند. چه خودرویی؟ چه کیفیتی؟ تبلیغات شروع می‌شود. عکس‌هایی که فقط نمایی دور از ماشین را نشان می‌دهد پخش می‌شوند. همه منتظرند. شایعات قوت می‌گیرد. خودروهایی با استانداردهای جهانی قرار است وارد میدان شوند. ارزان، باکیفیت و ایمن.

بالاخره انتظارها به پایان می‌رسد. خودروهای تینا و کمند وارد بازار می‌شوند. تینا ترکیبی از تیبا و نیسان‌آبی. (جلو نیسان و پشت تیبا). سمند هم ترکیبی از خودروی کپچر و سمند. (آنتن روی سقف از کپچر، باقی سمند).

این بار هم خودروهای تازه با قیمت‌هایی جذاب  وارد بازار می‌شوند. قیمت‌های که به گفته مسئولان این دو غول بزرگ خودروسازی، در دنیا نظیر ندارند.

در مراحل بعدی، پروژه صادرات این دو خودروی لوکس هم در دستور کار قرار می‌گیرد.

ج_ هیچ‌کدام از گزینه‌ها انجام نمی‌شود. خبر کلاً تکذیب می‌شود. سمند و تیبا باز هم می‌تازند.

د_همه گزینه‌ها با هم.

خروج از نسخه موبایل