کد خبر: 120303161575
اخبار شرکت هاتولید و بازرگانیروزنامهصنعت و معدنمدیر کل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت اعلام کرد:

توسعه زیرساخت‌ها با جذب سرمایه در منطقه ویژه اقتصادی لامرد

مدیر کل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت که به منظور بررسی تحولات و پیشرفت های صنعتی منطقه ویژه اقتصادی لامرد در این کانون صنعتی و معدنی حضور یافته بود، عنوان کرد که ادامه فعالیت‌های زیرساختی و تکمیل فرآیندی که به طور مشخص نیازمند حجم وسیع سرمایه‌گذاری است که می‌توان از امکان جذب سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی بهره برد و تمام بحث سرمایه‌گذاری‌های زیرساختی را بر عهده بخش دولتی قرار نداد.

عصراقتصاد: به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی لامرد، علیقلی زاده، مدیر کل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت در مصاحبه با روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی لامرد، با اشاره به جانمایی منطقه در این جغرافیا گفت: انتخاب منطقه به نظر می‌رسد که انتخاب بسیار درستی بوده و آمایشی که اتفاق افتاده به لحاظ سرزمینی آمایش درستی بوده است. بی تردید جانمایی علمی بر پایه آمایش سرزمین مبنایی استوار جهت برخورداری منطقه ویژه اقتصادی لامرد از شرایط مناسب برای پیشرفت است.

علیقلی‌زاده با اشاره به زیرساخت‌های منطقه گفت: فعالیت های خوب و امیدوار کننده ای در حوزه زیرساخت صورت گرفته و با امتداد این خط توسعه، شاهد نتایج درخشان تری در منطقه ویژه اقتصادی لامرد خواهیم بود.

وی سپس به ادامه فعالیت‌های زیرساختی و تکمیل فرآیندی که به طور مشخص نیازمند حجم وسیع سرمایه‌گذاری است، اشاره کرد و افزود: اینکه این حجم سرمایه‌گذاری توسط دولت بخواهد اتفاق بیفتد و یا توسط بخش خصوصی و یا به صورت تلفیقی چیزی است که نیازمند ارزیابی و بررسی‌های خیلی دقیق‌تر و بالاتری است.

وی تصریح کرد: می‌توان از امکان جذب سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی هم در منطقه ویژه اقتصادی لامرد بهره برد و تمام بحث سرمایه‌گذاری‌های زیرساختی را بر عهده بخش دولتی قرار نداد.

مدیر کل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت سپس به موضوع جذب شرکت‌های سرمایه گذاری و صنعتی منطقه ویژه ورود کرد و گفت: انتخابی که جهت پهنه‌های مختلف صنایع معدنی در این منطقه انجام می‌شود انتخاب کاملاً درستی بوده است.

وی به انتخاب منطقه ویژه اقتصادی لامرد در پهنه آلومینیوم اشاره کرد و گفت: منطقه ویژه اقتصادی لامرد می‌تواند در خصوص صنایع پایین دست آلومینیوم با توجه به حضور سالکو و وجود ماده مورد نیاز صنایع پایین دستی با کمترین فاصله و کمترین هزینه، همه زنجیره این صنعت را به صورت کامل در اختیار بگیرد.

علیقلی زاده، فاصله کم منطقه ویژه اقتصادی لامرد تا دریا و دسترسی آسان به آبهای آزاد را از مزیت‌های بالای این منطقه برشمرد و افزود: دسترسی به بنادر، وجود خطوط پتروشیمی و خطوط گاز، امکان ارزشمندی در جهت رشد و توسعه در حوزه های صنعت پتروشیمی و صنایع پایین دستی نفت ایجاد کرده است.

وی حضور صنایع پتروشیمی در این کانون صنعتی را مصادف با رونق بالای منطقه قلمداد کرد و ادامه داد: حضور صنایع پتروشیمی در منطقه، جذب سرمایه‌گذاری در بخش‌های دیگر را به دنبال خواهد داشت.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا