کد خبر: 210603172589
ادب و هنر

جلسه هیات مدیره کانون هنرمندان ایران با بزرگداشت مرحوم استاد محمدعلی بهمنی برگزار شد

جلسه هیات مدیره کانون هنرمندان ایران با حضور اعضای هیات مدیره و جمعی از هنرمندان صاحب‌نام و پیشکسوت، روز گذشته در مجموعه پذیرایی سعدآباد تهران برگزار شد.

وی افزود کانون هنرمندان باید به یکی از مراکز اصلی فعالیت‌های هنری تبدیل شود تا هنرمندان بتوانند به آن مراجعه کرده و از امکانات و برنامه‌ها و برکات آن  بهره‌مند شوند، و امید است در سطح ملی مفید واقع شده و مورد توجه قرار گیرد.

بهزاد رهبر حقیقت، مدیرعامل کانون هنرمندان نیز در خصوص بزرگداشت شاعر بزرگ محمدعلی بهمنی گفت: جای حضور فیزیکی مرحوم محمدعلی بهمنی در میان ما خالی است و قطعا به شکلی دیگر حاضر و ناظر هستند. آن بزرگوار اهتمام جدی به راه اندازی دوباره فعالیت‌های کانون داشته و پیشبرد اهداف و برنامه‌ریزی‌های کانون هنرمندان را با جدیت دنبال می‌کردند.

مدیرعامل کانون هنرمندان ایران اضافه کرد: مراسم رسمی آغاز فعالیت مجدد کانون هنرمندان ایران به‌زودی برگزار خواهد شد؛ امیدواریم با همت جمعی و همکاری مسئولان، کانون هنرمندان ایران  به عنوان یک تشکل غیردولتی بتواند منافع مادی و معنوی هنرمندان را تامین کند.

در ادامه مراسم، تنی چند از هنرمندان به مرور خاطرات استاد بهمنی و جایگاه و دستاوردهای وی در عرصه ادبیات کشور پرداختند.

بهروز رضوی، مجری و صدا پیشه پیشکسوت کشور، علاوه بر خواندن شعر پدر در توصیف شاعر ارجمند محمد علی بهمنی، گفت:  وی در اشعار خود به خوبی وابستگی به مردم را بیان کرده است؛ شاعری بود که علاقه زیادی به مردم داشت و صرف نظر از آثار این شاعر بزرگ، اخلاق ایشان برای اهل هنر سرمشق بود.

اسماعیل محرابی، هنرپیشه و بازیگر سینما و تلویزیون در ادامه این مراسم از خاطرات تئاتر خود و از استادان مرحوم حمید سمندریان و عباس جوانمرد یاد کرد.

سید عبدالحسین مختاباد آهنگساز و خواننده با اشاره به اهداف روشن کانون هنرمندان ایران گفت: امیدوارم مسیری که با زحمات فراوان شروع شده با حمایت هنرمندان به نتایج خوبی منجر شود و ما شاهد روزگاری بهتر برای اهالی هنر باشیم.

عارف براتی، قائم مقام و مدیر اجرایی انجمن خوش‌نویسان ایران نیز در ادامه به جمله مرحوم بهشتی اشاره کرد و گفت: تشکیلات کوچک، منسجم و دقیق به تشکیلات بزرگ و وسیع که جمع کردن آن نیز سخت باشد ارجحیت دارد؛ باید برای پیش بردن کار از متخصصین توانمند و ماهر استفاده کنیم.

شهره سلطانی، بازیگر سینما و تلویزیون در  ادامه گفت: امیدوارم هر اتفاقی که در کانون هنرمندان رخ می‌دهد، بتوانم موثر و در کنار شما عزیزان باشم.

در پایان این مراسم، هیئت مدیره کانون هنرمندان ایران، ضمن قدردانی از خدمات ارزنده استاد محمدعلی بهمنی، بر ادامه راه ایشان و حفظ میراث ادبی او تأکید کردند. همچنین، مقرر شد به مناسبت بزرگداشت یاد و نام این شاعر بزرگ، برنامه‌های فرهنگی و هنری متنوعی برگزار شود.

منبع: خبرگزاری برنا

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا