کد خبر: 220303162645
روزنامهعصر انقراض (طنز)

حالا بروید سراغ جمعه

رئیس اتاق تهران: «تعطیلی پنجشنبه هم منتفی شد. لایحۀ افزایش روزهای تعطیل از دستور کار دولت و مجلس خارج می‌شود.»

راضیه حسینی

مسئولان عزیز، لطفاً ناامید نشوید! درست است که پنجشنبه و شنبه نشد، ولی مگر جمعه را از شما گرفته‌اند؟ می‌توانید این روز را در دستور کار قرار دهید. تقریباً هفت، هشت ماه وقت صرف کنید، موافقان و مخالفان دلایل خودشان را بیاورند.

یک‌بار خبر از تعطیل‌نشدن جمعه بدهید، مردم را نگران کنید، کارمندان، کارگران و محصلان را در شوکی عظیم فرو ببرید و بعد از یک هفته، اعلام کنید، جمعه کماکان تعطیل خواهد ماند. مردم به حدی شاد می‌شوند که سر از پا نمی‌شناسند و در کوچه و خیابان شیرینی پخش می‌کنند.

می‌توانید برای این‌که در دولت و مجلس حوصله‌تان سر نرود، هرازچندگاهی روی تعطیلی‌ها مانور بدهید. مثلاً یک‌بار یکشنبه و دوشنبه، بعد چهارشنبه و سه‌شنبه، بعد ضربدری، یکی در میان و… را هم امتحان کنید.

از بازی «هرکی تک بیاره» هم غافل نشوید. هر مسئولی تک آورد تعیین می‌کند کدام روز تعطیل شود. سنگ کاغذ قیچی هم بد نیست. خلاصه کاری کنید تا مردم همیشه نگران ازدست‌دادن ساده‌ترین مسائل باشند. اصلاً این خودش یک تکنیک است. وقتی نمی‌توانید با اتفاقی جدید مردم را شاد کنید، پس همان چیزهایی را که داشتند از آن‌ها بگیرد و دوباره بهشان بدهید. به این می‌گویند ساده‌ترین راه در ارزان‌ترین حالت!

البته این راه درعین‌حال که مزایای بسیار دارد، معایبی هم دارد، گاهی آن‌قدر گرفتن و پس‌دادن تکرار می‌شود که مسئولان قاتی می‌کنند و یادشان می‌رود امکان گرفته شده را باید پس بدهند و در عوض یک چیز دیگر را هم می‌گیرند! البته جای نگرانی نیست. این اتفاق به‌ندرت رخ می‌دهد. مسئولان همیشه حواس‌شان هست که در این راه زیاده‌روی نکنند و بیش از حد باعث خوش‌حالی مردم نشوند.

ولی گاهی دست خودشان نیست؛ از بس دوست دارند مردم همیشه لبخند بزنند و شاد باشند، افراط می‌کنند و آن‌قدر یک کار را ادامه می‌دهند که خودشان هم یادشان می‌رود اول چه بود، بعد چه شد و حالا باید چه شود!

از همین‌جا ضمن خسته نباشید خدمت مسئولان عزیز، درخواست می‌کنیم دیگر پی خوش‌حالی ما نباشند. به اندازهٔ کافی تلاش کرده‌اند. همین که مشکل جدیدی اضافه نکنند کافی است!

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا